• splatteglatt

Vem vinner mello 2022?

Nu kanske det inte är så många i familjeliv som ser på melodifestivalen men ni som gör det vem tror ni kommer vinna melodifestivalen iår? Jag är rädd för att Bagge ska vinna då svenskarna kan bomba sönder honom med röstar då han är känd i sverige just för den han är - inte för låten. Vi skulle bli diskade i Eurovision för att han är så dålig. Jag vill att Sverige ska vinna, därför tycker jag att Cornelia ska vinna rubbet! Iallafall, vem/vilka tycker ni om? Ni kan också kommentera nedanför :)

Vill också säga att jag är mån om att det är en jobbig tid nu då allt kan närma sig ett världskrig. Men som någon sa mig för några få dagar sedan, man ska ta det lugnt även när detta sker i bakgrunden så att ens psyke må lite bättre. Om man nu säger så. Så jag bryr mig om det som händer, don't get me wrong <3"

Mellofan
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem vinner mello 2022?
  • Madde 35

Cornelias låt är överlägset bäst tycker jag. När man dessutom vet att texten handlar om uppbrottet från sitt X så blir den ännu finare. Jag tror den kan vinna hela Eurovision :)

• Anonym (sonja)
    splatteglatt skrev 2022-03-03 09:49:11 följande:
    Vem vinner mello 2022?

Nu kanske det inte är så många i familjeliv som ser på melodifestivalen men ni som gör det vem tror ni kommer vinna melodifestivalen iår? Jag är rädd för att Bagge ska vinna då svenskarna kan bomba sönder honom med röstar då han är känd i sverige just för den han är - inte för låten. Vi skulle bli diskade i Eurovision för att han är så dålig. Jag vill att Sverige ska vinna, därför tycker jag att Cornelia ska vinna rubbet! Iallafall, vem/vilka tycker ni om? Ni kan också kommentera nedanför :)

Vill också säga att jag är mån om att det är en jobbig tid nu då allt kan närma sig ett världskrig. Men som någon sa mig för några få dagar sedan, man ska ta det lugnt även när detta sker i bakgrunden så att ens psyke må lite bättre. Om man nu säger så. Så jag bryr mig om det som händer, don't get me wrong <3"

Jag tycker både Cornelia och Klara Hammarström har fina låtar.
    En av dem får gärna vinna Mellon.
    Eurovision tror jag att vi i år inte har tillstymmelse till chans att vinna, oavsett. Topp 10 får vi vara nöjda med.
  • Yowie

Jag gillar både Cornelis och Anders låtar. Det kommer stå mellan dem om man kollar på oddsen. Tror båda har väldigt stor chans att ta hem allt i euro! 

• Daphodil
    Yowie skrev 2022-03-09 21:58:28 följande:

Jag gillar både Cornelis och Anders låtar. Det kommer stå mellan dem om man kollar på oddsen. Tror båda har väldigt stor chans att ta hem allt i euro! 

Nej, Anders kommer floppa totalt. Kolla internationella bloggar, de tycker att låten är usel.
  • molly50

Jag hoppas på Cornelia. Även om jag tycker Anders är bra.
    Men Cornelias låt tror jag står sig bättre i eurovision.

• Anonym (Mimmi)

Vinner inte Anders så struntar jag i att se Eurovision. Den enda låten som är bra.

• Anonym (F)
    AmericanMommy skrev 2022-03-12 20:21:41 följande:

Hoppas Ukraina vinner Eurovision 

Om de är med kommer de vinna oavsett vad de skickat.
  • molly50
    Anonym (F) skrev 2022-03-12 20:23:28 följande:
    Om de är med kommer de vinna oavsett vad de skickat.
    Det är ju fint om folk visar medkänsla för Ukraina.
    Men jag tycker inte man ska sympatirösta bara för att de befinner sig i ett krig.
    Det är en sångtävling och det ska inte göras politik utav.
  • Anonym (F)
    molly50 skrev 2022-03-13 19:22:54 följande:
    Det är ju fint om folk visar medkänsla för Ukraina.
    Men jag tycker inte man ska sympatirösta bara för att de befinner sig i ett krig.
    Det är en sångtävling och det ska inte göras politik utav.
    Det är politik. ryssland sparkades ut och Ukraina kommer vinna...
  • molly50
    Anonym (F) skrev 2022-03-13 19:52:19 följande:
    Det är politik. ryssland sparkades ut och Ukraina kommer vinna...
    Och det är,i så fall,fel.
    Inte att Ryssland sparkades ut,men att folk är beredda att sympatirösta.
    Jag menar inte att det är fel att känna sympati för Ukraina. Det gör jag med.
    Men jag tycker inte att det hör hemma i eurovision.
    Lika lite som att rösta på en artist för den h*n är som person eller på utseendet.
  • Anonym (F)
    molly50 skrev 2022-03-13 21:03:50 följande:
    Och det är,i så fall,fel.
    Inte att Ryssland sparkades ut,men att folk är beredda att sympatirösta.
    Jag menar inte att det är fel att känna sympati för Ukraina. Det gör jag med.
    Men jag tycker inte att det hör hemma i eurovision.
    Lika lite som att rösta på en artist för den h*n är som person eller på utseendet.
    Ptja. Men det är ju så det funkar när alla får rösta. Känslor kommer med i spelet.
  • molly50
    Anonym (F) skrev 2022-03-13 21:13:18 följande:
    Ptja. Men det är ju så det funkar när alla får rösta. Känslor kommer med i spelet.
    Ja,och det är ju det som är så fel.
  • Anonym (F)
    molly50 skrev 2022-03-13 21:20:49 följande:
    Ja,och det är ju det som är så fel.
    Men hur ska man lösa det då? ha en jury? Hur väljs den ut?
  • molly50
    Anonym (F) skrev 2022-03-13 21:28:11 följande:
    Men hur ska man lösa det då? ha en jury? Hur väljs den ut?
    Ja,om folk röstar mer med hjärta än med hjärna så återstår det väl att bara ha en jury.
  • Anonym (F)
    molly50 skrev 2022-03-13 21:41:42 följande:
    Ja,om folk röstar mer med hjärta än med hjärna så återstår det väl att bara ha en jury.
    Hur säkerställer du att den inte röstar med känsla då?
  • molly50
    Anonym (F) skrev 2022-03-13 22:06:18 följande:
    Hur säkerställer du att den inte röstar med känsla då?
    Klart man inte kan vara 100 % säker.
    Men det brukar vara folk med kännedom om musik- och underhållningsbranchen som sitter i juryn..
    Och de borde veta mer vad de ska rösta på.
Svar på tråden Vem vinner mello 2022?