• Daisy28

SD - Köpta av Putin eller nyttiga idioter?

Är SD köpta av Putin eller bara nyttiga idioter? Efter allt kramande av Putinfans som Le Pen och Orban, inflytelseagenter Putilov på sitt riksdagskanli samt diverse uttalanden om att Putin är en fin kille så kan man undra.

Att sen partiemedelemar åker tilll diverse militära träningsläger sponsrade av Putin i Ryssland. En partiledare som inte vet om han föredrar en demoktatisk vald president eller en diktator och divers konstiga ställningstaganden i EU går det inte att undra om de är köpta eller bara korkade?

• Svar på tråden SD - Köpta av Putin eller nyttiga idioter?
  • Anonym (Realist)

Du hittar inte de vassaste knivarna i lådan på högerkanten.
    Republikanerna och Trump gillar också Putin.

• Anonym (Svensk)

Ja, man skäms som svensk av att vi har ett riksdagsparti vars partiledare inte förmår välja mellan Putin och Biden.

Obegripligt att M och KD vill samarbeta med SD.

• AndreaBD

De har ju hittills klarat sig ganska bra med att tycka tvärtom än dem etablerade partierna. De bara fortsätter med det. Det är förstås inte läge, men....

• Anonym (Vakna människa)
    Anonym (Svensk) skrev 2022-02-28 09:08:36 följande:

Ja, man skäms som svensk av att vi har ett riksdagsparti vars partiledare inte förmår välja mellan Putin och Biden.

Det enda partiet som hävdar att Sverige inte varit neutralt, väljer att inte välja sida (SD), medans andra partier, framförallt S, Mp, C, V och M som skriker sig hesa om Sveriges neutralitet, och tydligt väljer sida, samt skänker bistånd, vapen och massa annat till vår gamla koloni. Hur var det med neutraliteten?

Vill verkligen inte höra ett ord från en enda sosse gällande neutralitet, för i denna fråga är vi verkligen inte neutrala. 
    Att sedan skänka vapen, när vi knappt har några själva efter 30 års nedrustning, är bara korkat.
  • Dr Nail

Du frågar mig om jag skulle föredra en mentalt instabil gangster eller en senil sniffare som min ledare, då säger jag också nej tack till båda.

• Anonym (.)
    Anonym (Vakna människa) skrev 2022-02-28 10:59:57 följande:
    Det enda partiet som hävdar att Sverige inte varit neutralt, väljer att inte välja sida (SD), medans andra partier, framförallt S, Mp, C, V och M som skriker sig hesa om Sveriges neutralitet, och tydligt väljer sida, samt skänker bistånd, vapen och massa annat till vår gamla koloni. Hur var det med neutraliteten?

Vill verkligen inte höra ett ord från en enda sosse gällande neutralitet, för i denna fråga är vi verkligen inte neutrala. 
    Att sedan skänka vapen, när vi knappt har några själva efter 30 års nedrustning, är bara korkat.
    Det blir många övertidstimmar för dig nu när din regim höjt styrräntan till 20%..
    Anonym (.) skrev 2022-02-28 11:29:26 följande:
    Det blir många övertidstimmar för dig nu när din regim höjt styrräntan till 20%..
    ? VA?
  • Anonym (Svensk)
    Anonym (Vakna människa) skrev 2022-02-28 10:59:57 följande:

Ukraina har aldrig varit en svensk koloni - att påstå något sådant är lika befängt som det var avslöjande när Jimmie Åkesson inte förmådde välja mellan diktatur och demokrati när han fick frågan av en journalist.
  • Anonym (Realist)
    Överste Senap skrev 2022-02-28 11:27:08 följande:

De verkar i huvudsak vara nyttiga idioter.

Ja att SD finns är väl M och KDs chans att kunna bilda regering.
    Anonym (Svensk) skrev 2022-02-28 12:11:50 följande:
    Ukraina har aldrig varit en svensk koloni - att påstå något sådant är lika befängt som det var avslöjande när Jimmie Åkesson inte förmådde välja mellan diktatur och demokrati när han fick frågan av en journalist.
    Jag har aldrig nämnt att Ukraina i sin helhet varit en svensk koloni, men Sverige har haft kolonier i Ukraina, eller har du totalt sovit bort historielektionerna? 

"År 1782 grundades en svensk koloni, Gammalsvenskby, i Ukraina. Från 1800-talet och framåt hade svenskbyborna täta kontakter med Sverige och behöll sin svenska identitet och kultur. Under andra världskriget tvingades Ukrainasvenskarna acceptera tyskt medborgarskap. Efter 1945 förvisades cirka 100 svenskbybor av den sovjetiska säkerhetspolisen NKVD till Komi i nordöstra delen av Ryssland eftersom de klassificerades som folkets fiender."

www.historisktidskrift.se/fulltext/2011-1/pdf/HT_2011_1_003-024_kotljarchuk.pdf

Sverige har faktiskt haft kolonier lite varstans i världen. Mestadels i USA, Afrika, Västindien och även Ukraina. 
  • Anonym (.2)
    Anonym (Svensk) skrev 2022-02-28 09:08:36 följande:

De gör allt för att ta makten. Det lustiga är att de gnällt på att lilla MP suttit i regeringen men de har inga problem med att lilla KD ska sitta där.
  • Anonym (råkade läsa)

Eftersom jag inte ser någon direkt nytta med idioter så säger jag snarare onyttiga idioter...

Anonym (råkade läsa) skrev 2022-02-28 19:17:58 följande:

Eftersom jag inte ser någon direkt nytta med idioter så säger jag snarare onyttiga idioter...

Nu röstad ju förvisso samtliga partier utom ett JA, till att skicka krigsmateriel till Ukraina. De som röstade nej var Vänsterpartiet. ALLA andra, precis alla andra rösta enhälligt  JA.
  • Anonym (Trötter)
    Anonym (Realist) skrev 2022-02-28 08:54:37 följande:

Du hittar inte de vassaste knivarna i lådan på högerkanten.
    Republikanerna och Trump gillar också Putin.

Du menar att de finns på vänsterkanten hos kommunis... eh jag menar vänsterpartiet?
  • Anonym (Svensk)
    Anonym (Vakna människa) skrev 2022-02-28 18:59:27 följande:
    Jag har aldrig nämnt att Ukraina i sin helhet varit en svensk koloni, men Sverige har haft kolonier i Ukraina, eller har du totalt sovit bort historielektionerna? 

"År 1782 grundades en svensk koloni, Gammalsvenskby, i Ukraina. Från 1800-talet och framåt hade svenskbyborna täta kontakter med Sverige och behöll sin svenska identitet och kultur. Under andra världskriget tvingades Ukrainasvenskarna acceptera tyskt medborgarskap. Efter 1945 förvisades cirka 100 svenskbybor av den sovjetiska säkerhetspolisen NKVD till Komi i nordöstra delen av Ryssland eftersom de klassificerades som folkets fiender."

www.historisktidskrift.se/fulltext/2011-1/pdf/HT_2011_1_003-024_kotljarchuk.pdf

Sverige har faktiskt haft kolonier lite varstans i världen. Mestadels i USA, Afrika, Västindien och även Ukraina. 
    Kolonin anlades av den ryska regenten Katarina den stora.

Och nu är du upprörd över att Sverige skänker vapen till Ukraina så att de lättare ska kunna försvara sig mot den ryska invasionen och regenten Putin den galnas försök att göra Ukraina till en rysk koloni.
  • RebeckaZ70

Är det några som är putinlakejer i Sverige så är det väl lightnazisterna i ?alternativ för Sverige? och deras husorgan ?fria fantasier??

Kräks

Another wild hearted woman
Svar på tråden SD - Köpta av Putin eller nyttiga idioter?