• Michaelaar

Efter uttag utav kopparspiral

Jag undrar ni som gjort uttag utav kopparspiral hur har er mens kommit igång eller varit efter detta? Jag tog ut min kopparspiral typ någon dag eller 2 efter jag haft min mens den månaden, men nu enligt kalendern så är min mens 2-3 dagar sen och min mens brukar alltid komma mer eller mindre regelbundet varje månad ( när jag hade kopparspiral)
    Vi planerar såklart att jag ska bli gravid men jag undrar om chansen finns till graviditet när vi enligt kalendern hade sex först typ 2-3 dagar efter beräknad ägglossnings( enligt kalender) och de är ca 8 dagar sedan nu vi hade vårt första oskyddade samlag sedan uttag av kopparspiral, men jag undrar finns chans till graviditet eller är de kopparspiralen som rubbat mens cykeln lite just denna månaden?
    Ni som varit med om samma. Berätta hur de vsr för er efter uttag utav kopparspiral ????
    Hur snabbt efter blev ni gravida?
    Hur länge rubbade er mens cykel efter uttag?
  • Svar på tråden Efter uttag utav kopparspiral
  • Themis

Kopparspiral ska inte påverka särskilt långt efter och inte ens cykel heller.

Jag blev gravid direkt 7 dagar efter uttag, BM på VC trodde inte på mig men jodå, det var positivt.

Slutade tyvärr i MA v 13, och gynläkaren sa att man inte kan utesluta att det kan bero på att slemhinnan inte var riktigt normal efter spiralen. Eftersom jag blivit så fort gravid rekade de att vänta två cykler innan vi försökte igen. Och då blev vår son till.

Så det kan faktiskt vara bra om det går någon cykel innan det händer nåt, tänkte bara säga det.

Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.
  • Michaelaar

Jo men jag har också läst att för vissa så kommer inte mensen igång förrens efter några månader igen eller månad.

Men jag hade min första mens dag 26/1, tog ut spiral då mens precis var slut den 30/1 och min sam o var inte hemma förrens den 16/2 så vi hade inte första oskyddade förrens den 16/2 då sedan jag tog ut spiralen, men enligt kalendern skulle jag ha äl typ senaste dagen den 14/2.., men jag kände faktiskt den runt 15-16/2... Men tänker då vi hade första oskyddade för ca 10 dagar sen bara och inte under liksom alla dessa " äl dagar", jag borde väl inte kunna se positivt ännu på ett grav test? Trots såna tidigare o känsliga test? Mensen är ju sen typ 2-3 dagar om man räknar på cykel 28-29 dagar... 

Men vet inte vad jag ska tro? Sitter bara o väntar in att de går fler dagar nu så jag verkligen kan tro på att mensen verkligen är sen, förstår du? Eller också på att den ska komma typ då man vet att kroppen " fungerar" med äl igen efter uttag av kopparspiral...

Men är de värt o ta sådant test tro ännu eller ska jag vänta några dagar? För de tar väl ändå typ upp till 1v innan ägg o så fäster o de ger utslag dvs?

Svar på tråden Efter uttag utav kopparspiral