• FallenAngelNr1000

Bear and bull

Vad har jag missat? 

Köpte mitt första bear certifikat i igår.
    Trodde man köpte den och att den avslutades sen vid börs-stängning.

Men verkar ha tagit fel i det? Man måste gå in och sälja av den på egen hand eller?

Det var ingen Mini-short utan en vanlig Bear and bull. 

Passar på och fråga även om det gäller för Mini, att man går in och säljer av certifikatet? Där kan man ju annars uppge hur länge man vill behålla minin. Så har tänkt att den avslutas med automatiskt? 

Har läst om detta halva natten nu, men står inget om detta någonstans faktiskt..  

• Svar på tråden Bear and bull
  • Anonym (Certifikat)

Tja 
    Såna certifikat äger du tills du själv säljer den.

• FallenAngelNr1000
    Anonym (Certifikat) skrev 2022-02-26 12:47:15 följande:

Tja 
    Såna certifikat äger du tills du själv säljer den.

Tack snälla! 
  • me33

Generellt ska du ha passerat kortare utbildning/genomgång för att handla med sådant. 

• FallenAngelNr1000
    me33 skrev 2022-03-01 07:08:05 följande:

Generellt ska du ha passerat kortare utbildning/genomgång för att handla med sådant. 

Ingenstans där stod det att man var tvungen att sälja av et. Trodde som sagt att den vanliga bear and bull gällde för dagen samt att man fick tidsbestämma mini och att det automatiskt blev ett avslut. Men tack vare "Certifikat" så slipper jag iallafall förlora pengar på ett så enkelt misstag.

Satt och läste igenom Nordeas faktablad ang de olika varianterna. Såg inte denna information i någon utav dom. Utan tvärtom tolkade jag det som iallafall.

Har försökt att självlära mig här nu sen i fredags.

Svar på tråden Bear and bull