• Anonym (Undrar)

Syns en gravidtet alltid på ÄL-Test?

Jag undrar att om man är gravid, får man då alltid positivt på ÄL-test då? Eller kan man få negativt ÄL-test runt BIM och ändå vara gravid?

Jag VET att man inte ska kolla graviditet med ÄL test, men har 2 dagar till BIM och hittade ÄL test hemma så tänkte testa, eftersom jag läst att de KAN betyda graviditet.

Men, jag får bara svqgt positivt (vilket då betyder negativt på ÄL-test) , undrar mest om de då är onödigt att ens köpa graviditetstest .

Har gjort ÄL  testet på BIM -3 och BIM -2, inte morgonurin om de har betydelse..

Kan ji tillägga att ÄL testet var blankt några dagar efter ÄL och nu som sagt svagt sträck..

• Svar på tråden Syns en gravidtet alltid på ÄL-Test?
  • Anonym (Undrar)

Är de kört denna gången också?

Efter att använt vännen google verkar de som om en graviditet alltid syns på ÄL test? Men , hittar inga svar om det stämmer före BIM, om de ska vara morgon urin eller 2 starka sträck.. 

• Anonym (Nej)

Nej, ÄL-test kan inte användas som graviditetstest. De bästa ÄL-testen mäter både östrogen och LH-halter. Ett graviditetstest mäter hCG. Helt olika med andra ord. Är man gravid så stiger östrogenet men det är alltså ingen garanti för att få ett säkert svar om man använder ÄL-tester. Köp ett normalt grav-test istället.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Nej) skrev 2022-02-24 15:34:09 följande:

Nej, ÄL-test kan inte användas som graviditetstest. De bästa ÄL-testen mäter både östrogen och LH-halter. Ett graviditetstest mäter hCG. Helt olika med andra ord. Är man gravid så stiger östrogenet men det är alltså ingen garanti för att få ett säkert svar om man använder ÄL-tester. Köp ett normalt grav-test istället.

Så det finns hopp alltså?

Vet att de inte kan användas som graviditrtstest. Tappade bara hoppet lite när jag läste att någon skrev att ett ÄL test alltid visar positivt när man är gravid ,MEN att ett ÄL test även kan såklart visa positivt även fast man inte är gravid runt BIM.

Mina ÄL test är ju negativa (svaga sträck) nu på BIM -2.
  • Jag är bara jag

Negativa äl-test 2 dagar före BIM säger ingenting om huruvida du är gravid eller inte. Ta ett gravtest på BIM istället.

Svar på tråden Syns en gravidtet alltid på ÄL-Test?