• Soulmates

För tidig mens

Hej är det någon mer av er som fått en veckas för tidig mens? Jag var helt säker på att det var en nidblödning då min mens aldrig har varit så för tidig förut. Och jag hade verkligen symtom som ont i brösten tröttare än vanligt och humörsvängningar. Först var det som ljusa röda droppar på pappret men efter 1 till 2 dagar efter blev det mer som en mens. Har ni några tips om hur jag ska gå vidare och släppa lite på längtan av barn. Har försökt 1 månad än så länge jag kanske är för ivrig?

• Svar på tråden För tidig mens
  • Hoppas 2012

Har du precis slutat med några p-piller eller liknande som kan rucka din cykel?

• Butembobaby

Hej, 
    Jag hade så denhär månaden, mensen kom 4 dagar för tidigt och var sparsammare än vanligt. Har haft svårt att släppa tanken på att jag skulle vara gravid ändå och tror jag sett varenda video på temat "late positive pregnancy test". Eftersom det nu har gått snart 2 veckor sen min blödning har jag dock gett upp. Det blir när det blir helt enkelt. 
    Det positiva är att nu är en ny cykel igång iaf och har ny ägglossning när som helst. 

Hur bra koll har du på din ägglossning? Tempar du osv? Jag har läst i många trådar att en vanlig orsak till en tidigare mens kan vara att ägglossningen  var tidig den månaden. 

Personligen tror jag att min tidiga mens berodde på att jag hade missfall förra månaden och hormonerna är lite ur balans sen dess. 

• Butembobaby

Kan tillägga på frågan om att längta att det här med att skaffa barn kan verkligen ta på psyket. Med min dotter höll vi på i ett år och hade ett missfall på vägen. Och det anses vara normalt av sjukvården. 
    För vissa går det på första försöket, för andra tar det tid. Det är inte rättvist tyvärr, och tiden när man väntar är tuff. 

Mina tipps är att försöka leva på som vanligt och att försöka distrahera med andra intressen. 

Med det sagt så håller jag tummarna att det är både din och min tur snart :) 

• Soulmates

Hej tack för alla tips ?? Jag tempar inget jag skriver bara in min senaste mens i P Tracker appen jag har bara litat på den men nu har jag snart ägglossning igen på grund av för tidig mens enligt den appen. Jag har också pratat med barnmorskan och det är som du säger det tar olika tid för alla. Men hon rekommenderade mig att inte tänka allt för mycket på att bli gravid. Hon rekommenderade även att inte betala för mig pengar på graviditetstes, utan att försöka iallafall ha oskyddat sex varannan dag då spermierna ligger kvar i 5 dagar så dom kommer i vilket fall som helst då träffa tiden då ägglossningen är. Men lycka till du med hopps vi snart blir med barn ??????

• Soulmates

För att tillägga så har vi inte försökt allt för länge heller ?? Bara någon månad. Jag har inga barn sen tidigare det ska bli spännande att för första gången få känna på att bli gravid och bli mamma :)) 

Svar på tråden För tidig mens