• Sophiee92

Återanvända den gamla testhållaren - CB ägglossningstest advanced digital

Hej alla!

Är det någon som vet ifall man kan återanvända samma testhållare (med nya stickor) under nästa försök också?

Jag har nämligen kvar 4 stickor från förra försöket och det känns väldigt dumt ifall man ska behöva slänga dessa och köpa ett helt nytt set med ny hållare. Dock behöver jag köpa ett nytt set iaf, men tänkte då att jag borde väl kunna använda dom fyra stickorna som finns kvar och ev ta ett par till stickor från det nya setet för att använda till den gamla hållaren? Någon som gjort detta innan?

Jag har försökt att leta vart man kan köpa refill/nya stickor till Clearblue digital advanced men står på deras sida att det inte finns att köpa, endast till deras fertilitetsmonitor... Står även att: "Om du har stickor kvar efter att du identifierat din första LH-ökning kan du använda dem med samma testhållare under nästa cykel" men betyder detta att man även kan använda nya stickor från ett annat set till den gamla hållaren då?

Super tacksam för svar!

• Svar på tråden Återanvända den gamla testhållaren - CB ägglossningstest advanced digital
  • RoyalCanin

Det går alldeles utmärkt. Har själv använt samma testhållare länge och använt reststickor sedan tidigare omgångar

• Sophiee92
    RoyalCanin skrev 2022-02-23 12:53:32 följande:

Det går alldeles utmärkt. Har själv använt samma testhållare länge och använt reststickor sedan tidigare omgångar

Tusen tack för ditt svar! Känns bra att höra om någon som gjort så innan :) Det var väldigt svårt att hitta den här infon någonstans hehe...
  • pandarinen
    det är inga problem. Du kan också använda den nya kasetten och de gamla stickorna i den! Men det får också att använda den gamla kasetten. Gjort det flera gånger när stickorna tagit slut under pågående mätning tex.
  • Sophiee92
    pandarinen skrev 2022-02-24 08:29:00 följande:
    det är inga problem. Du kan också använda den nya kasetten och de gamla stickorna i den! Men det får också att använda den gamla kasetten. Gjort det flera gånger när stickorna tagit slut under pågående mätning tex.
    Åh men perfekt! Tack för ditt svar :)
Svar på tråden Återanvända den gamla testhållaren - CB ägglossningstest advanced digital