• Anonym (Velig)

Åldersskillnad

Hej
    jag e snart 40 och har två söner på 17 o 11
    och jag e gift sedan 13 år.

nu e de så att jag har träffat en tjej som är 29. Som inte har barn. Och vill inte ha egna barn.

ska jag våga lämna mitt trygga tråkiga liv

för mitt livs kärlek. Eller är de dömt att misslyckas

• Svar på tråden Åldersskillnad
  • Anonym (M)

vad har du att förlora 

• Anonym (Gift)

Du ska tänka, vill jag lämna familj och det liv jag har för jag vill skiljas ifrån min fru. Svarar du ja ska du skiljas.
    Sen kan du tänka att du kan bli hop med tjejen och att kan bli ni men det kan lika gärna bli så att när ni blir ihop eller flyttar ihop funkar det inte längre.
    Det viktiga är att du ska känna att du vill skiljas och lämna det liv du har nu oberoende av om det funkar med nya tjejen eller inte.
    Du ska kunna känna att du gjorde rätt som skildes även om det inte funkar med henne.
    Skilsmässan ska inte bara hänga på henne så att om det inte blir något med henne var det ändå rätt att skiljas.
    Du vet ju inte om det nya håller och du ska du inte tänka att du skulle ha varit kvar med din fru om du vetat att du inte skulle ha blivit något med den andra tjejen.
    Skilsmässan ska handla om att du inte vill vara gift med din fru längre.

• Anonym (M)

varför skulle han vilja fortsätta vara gift med sin fru om någon annan är han livs kärlek 

och inte minst vill hans fru fortsätta vara gift med honom om någon annan är hennes mans livs stora kärlek 

• Anonym (50)
    Anonym (M) skrev 2022-02-21 22:09:32 följande:

varför skulle han vilja fortsätta vara gift med sin fru om någon annan är han livs kärlek 

och inte minst vill hans fru fortsätta vara gift med honom om någon annan är hennes mans livs stora kärlek 

Runt 40 inbillar sig många en massa. Det går över.
  • Anonym (Gift)
    Anonym (M) skrev 2022-02-21 22:09:32 följande:

Är det mig du frågar?
    Han frågar om han ska satsa på sin nya kärlek och det jag skriver är att han ska skiljas om han inte längre vill vara gift med sin fru, det ska inte bara hänga på att det verkligen blir något mer den andra tjejen.
    Jag menar med att han ska tycka att skilsmässan var rätt beslut även om det inte funkar med den andra tjejen.
    Ja troligtvis vill inte heller hans fru vara fortsatt gift om han är kär i någon annan.
    Men en skilsmässa ska inte hänga om det blir något med den nya eller ej utan om att han inte längre vill vara gift med sin fru.
  • Ocdmänniska

Är du beredd på att offra din familj och möjligen din kontakt med dina barn för en annan kvinna som inte ens är säkert att du kommer spendera livet med? 

• Anonym (Intemycket)

Va? 10 år är väl inte ens en stor ålderskillnad? Iaf inte om båda är över 20-25.

Och svaret på din fråga är väl att man ska vara med den man är kär i. 

• Anonym (M)
    Anonym (Gift) skrev 2022-02-21 22:44:05 följande:
    Är det mig du frågar?
    Han frågar om han ska satsa på sin nya kärlek och det jag skriver är att han ska skiljas om han inte längre vill vara gift med sin fru, det ska inte bara hänga på att det verkligen blir något mer den andra tjejen.
    Jag menar med att han ska tycka att skilsmässan var rätt beslut även om det inte funkar med den andra tjejen.
    Ja troligtvis vill inte heller hans fru vara fortsatt gift om han är kär i någon annan.
    Men en skilsmässa ska inte hänga om det blir något med den nya eller ej utan om att han inte längre vill vara gift med sin fru.
    och om han kommer fram till att nej han vill inte skilja sig och riskera att sluta som singel

anser du då att han ska fortsätta i äktenskapet och hålla sin fru ovetande om att han älskar en annan mer än henne?
  • Anonym (Fru)

Var din fru ditt livs kärlek en gång i tiden? 

• Anonym (Åxo gift)
    Anonym (Gift) skrev 2022-02-21 20:23:39 följande:

Du ska tänka, vill jag lämna familj och det liv jag har för jag vill skiljas ifrån min fru. Svarar du ja ska du skiljas.
    Sen kan du tänka att du kan bli hop med tjejen och att kan bli ni men det kan lika gärna bli så att när ni blir ihop eller flyttar ihop funkar det inte längre.
    Det viktiga är att du ska känna att du vill skiljas och lämna det liv du har nu oberoende av om det funkar med nya tjejen eller inte.
    Du ska kunna känna att du gjorde rätt som skildes även om det inte funkar med henne.
    Skilsmässan ska inte bara hänga på henne så att om det inte blir något med henne var det ändå rätt att skiljas.
    Du vet ju inte om det nya håller och du ska du inte tänka att du skulle ha varit kvar med din fru om du vetat att du inte skulle ha blivit något med den andra tjejen.

Mycket bra svar och jag håller med.
  • Anonym (A)
    Anonym (Gift) skrev 2022-02-21 20:23:39 följande:
    +1
  • Anonym (B)
    Anonym (A) skrev 2022-02-22 17:32:40 följande:
    +1
    -1
Svar på tråden Åldersskillnad