• Björken112

Är förstörd och splittrad.

Hej alla, jag har blivit dumpad och är helt förkrossad då jag verkligen trodde att hon var den rätta. Det visar sig att hon inte haft känslor för mig alls de senaste två åren men hållit ut för barnen och hopp om att känslorna ska väckas till liv.
    Vi har två små så detta har resulterat i att våran egentid har tagit mycket stryk.
    Vi har inte delat säng sedan 2-3 år tillbaka.

Vi har haft sex max 8 ggr sen ett år tillbaka, 0 de senaste två månaderna.
    När det väl händer att vi har det så är det som att hon bara väntar på att det ska ta slut.
    Hon visar varken känslor eller någonting som har med närhet att göra, det blir självklart där..även jag som får gå fram för att ge en puss eller kram för att det ska bli av.

Nu när hon väl kommit ut och verkligen talat sanning så vet jag att det inte finns något hopp för att rädda detta då hon varit väldigt tydlig med att hon inte vill något mer. Hon ser mig mer som sin bästa vän och inget annat *suck*

Vi bor fortfarande under samma tak och planerar att sälja inom en snar framtid, hon har sagt till mig att jag är fri att göra exakt vad jag vill och att hon bara "unnar" mig det - enligt henne "du har lidit tillräckligt".
    Jag har inte varit speciellt pepp på att ge mig ut på marknaden, men efter att ha varit sexuellt frustrerad i nästan två år och nästan helt utan närhet och bekräftelse är jag klart svag för idén att ta mig en titt omkring.

Här om dagen så kom jag i kontakt med en kvinna som verkligen har varit på mig, I storttsätt tjatat på att vi ska ses hemma hos henne.
    Jag var väldigt skeptisk till det, men gav tillslut vika för idén. Nu när jag väl har bestämt mig för att gå igenom med allt så blir mitt ex misstänksam och börjar spekulera om vad jag skall göra.
    Hon drar iallafall upp just att träffa andra. Nu är hon inte speciellt taggad på tanken när hon vet att jag är på väg att utföra just det som hon sagt till mig att göra.

Det hotas med att bostaden ska stressäljas för att hon aldrig mer kommer kunna se på mig eller änns vara i närheten utav mig och absolut inte vilja bo under samma tak.

Så min fråga är...vad ska jag göra??? Hon dumpade mig, hon har valt att ta avstånd helt i 2 års tid. Hon har själv sagt att det aldrig kommer bli vi två igen, även fast jag bönat om en ny chans...jag vill verkligen inte att det ska ta slut. Jag kan stå ut med allt lidande runt omkring, hon är mitt allt och jag vill inte att hon ska försvinna. :(

• Svar på tråden Är förstörd och splittrad.
  • Anonym (123)

Du väntar med dejtandet tills ni separerar på riktigt. 
    Eller skyller dig själv när hon står för det hon sagt.

• Anonym (äää)

Sätt er och prata igen. Säg nåt i stil med:: "du har inte velat något på lång tid, du har tydligt sagt att det inte finns någon chans för oss. Du sa att det var ok att se sig om. Nu när jag till slut tänker ta klivet för att jag behöver närhet, så reagerar du som om du blir oroad, svartsjuk, som om du har känslor kvar - Tala nu tydligt om vad det är du tänker på i allt detta!" 

Nåt sånt. Få henne att öppna upp. Kanske vill hon inte separe trots allt? Eller så blev hon nojig nu när DU är den som kanske hittat någon annan (hon kanske inte trodde att du skulle ta steget). Ni kan testa parterapi. 
    Om du vill ha henne kvar, som det låter, så MÅSTE ni prata om det nu, innan du gör något med någon annan. OM du tar steget att ha sex med någon annan och din partner sagt att det kommer förändra allt mellan er - ja då har du tagit det beslutet och vet att det inte går att göra ogjort. Därför viktigt att ni pratar noga nu, innan något sker - i af om du egentligen helst vill ha henne kvar. 

• Anonym (Lära känna sitt ex.)

Du känner din partner, men du känner inte ditt ex....

Ta det lugnt och ta en sak i taget. ÄVEN fast du längtar, så dejta inte öppet så att det blir synligt och inse att ju snyggare ni löser detta, desto bättre ex-relation kan ni få.

• Björken112

Vi har testat familjerådgivning flera gånger men helt utan resultat då hon inte använder sig utav "verktygen" som vi får med oss därifrån.

Separationen är ett faktum, hon har verkligen varit väldigt tydlig med det. Till och med så har hon gått ut till nära vänner och familjen för att berätta om sitt beslut. Detta är andra gången på 7 månader som hon säger att det är över. Nu är det på riktigt..

Jag känner bara att det är ett väldigt märkligt beteende, att dumpa en person och göra klart för den att det inte finns någon återvändo för att sedan till och med kontrollera vad den andra parten får eller inte får göra.
    Jag kan absolut förstå det med respekten, men vart har respekten varit emot mig under alla dessa år. Att ha behövt leva i ett luftslott omedvetet och bara fått höra att allt är tillfälligt som blir bättre med tiden, samtidigt som hon vet att hon inte vill vara kvar i vårat förhållande...usch.
    Är det verkligen okej ??

Vi har suttit ner och pratat men nu när jag har ett tillfälle att verkligen göra något så hotas det med försäljning direkt och inte inom ett par månader som bestämt.
    Tycker allt är så förvirrande - jag vill som sagt inte något annat än att det ska funka...men det är klart ett fantasi tänk ifrån mitt håll.

• Anonym (Man)

Ditt ex är nog också förvirrad, ledsen och inte helt klar med vad hon vill och känner just nu. Därför blir det väldigt prövande när du ger dig ut på nya jaktmarker. Nej, det är inte konskevnt och styrt av logig uatn av väldigt motstridiga känslor.

Du kan nu välja lite.
    Du kan avvakta till ni sålt och flyttat isär
    Smyga och hoppas att hon inte märker
    Kör på och ta smällen. Paniksäljning lär gå ungefär i samma takt som att sälja om tre månader.

• Tecum

Avvakta lite, om din nya vän är något att ha förstår hon och kan vänta. Men tro inte ett ögonblick att du och blivande exet blir ihop igen, hon har varit tydlig med vad hon vill. Även om hon skulle ångra sig beror det på tillfällig svartsjuka och snart är ni i samma situation igen. Så orsaken till att vänta är bara för att ni ska få en fredlig och kontrollerad separation. 

Svar på tråden Är förstörd och splittrad.