4BarnÅenCocaCola skrev 2022-02-21 10:09:01 följande:
MA - utdraget förlopp
I v 13 fick vi veta att graviditeten hade avstannat i v 7 vilket bekräftades i v 15. Jag har valt att vänta ut missfallet istället för att få hjälp att sätta igång det. Hade bruna flytningar i en vecka innan andra ul:et. Sedan kom det lite blödningar som har varat tills nu, då jag blöder brunt igen. Blödningarna har varit mindre än en mens, dock varat längre tid, och slemmiga. Men jag har inte haft ont och har bara sett ett enda litet koagel.
Skulle nu ha varit i slutet på vecka 16 och fostret har alltså inte levt på 9-10 veckor. Gravtest visar fortfarande svagt positivt (vet att det kan göra det länge efteråt). Kan ett missfall vara så här lindrigt? Eller ska jag tro att det inte har satt igång ordentligt än? Känner mig ganska förvirrad men vill helst slippa åka in. Jag mår ju inte dåligt på något vis!
Först och främst, jag beklagar verkligen ditt missfall! Jag förstår om det känns tungt, kanske framförallt då du gått förhållandevis många veckor innan du fått beskedet.
Missfall kan ju vara så himla individuellt så ja, absolut kan det vara sådär lindrigt. Vid ett av mina tre missfall kände jag ingen smärta och jag blödde heller inte särskilt mycket, men allt kom ut av sig själv ändå. Då hade det dock inte gått så lång tid från det att graviditeten avstannat till dess att det kom igång och allt kommit ut. Om jag var du hade jag nog kontaktat sjukvården och försökt få igenom ett VUL. Om jag inte tänker helt fel har det ju gått två veckor sedan de bruna flytningarna började, och därtill många veckor sedan graviditeten avstannat. Jag hade tyckt att det varit skönt att veta huruvida allt kommit ut eller ej och kanske även få hjälp för det fall allt inte är ute.