• Anonym (Ma 2021)

Vecka 9 smärtor

Jag hade ett MA i somras ,och är därför mer rädd denna graviditet. Jag märkte inget alls då, inga symtom på att något vore fel . 

Nu är jag i vecka 9 , har ont i sidorna bak mot ryggen. Strålar ned i ena låret. Och molande värk framtill, precis ovanför troskanten. Ingen extrem smärta men det gör ont, speciellt ena sidan ner mot låret. 
    Är detta normalt eller kan det vara symtom på ytterligare ett missfall? 

• Svar på tråden Vecka 9 smärtor
  • hurtänktedunu

Jag hade också ett ma I somras. Då kände jag inget. Gick till v12 nästan. Jag blev gravid snabbt igen och jag upplevde mycket mer smärtor som du beskriver när jag blev gravid igen. Jag såg det som växtvärk. Och nu är jag i v24. 

• Anonym (Ma 2021)
    hurtänktedunu skrev 2022-02-20 11:22:48 följande:

Jag hade också ett ma I somras. Då kände jag inget. Gick till v12 nästan. Jag blev gravid snabbt igen och jag upplevde mycket mer smärtor som du beskriver när jag blev gravid igen. Jag såg det som växtvärk. Och nu är jag i v24. 

Jag fick reda på mitt ma på ultraljudsundersökning skulle göra kub test.. var i vecka 13 men barnets hjärta slog inte , hon sa att hjärtat slutat slå mest troligt vecka 11+1 ... tro aldrig jag varit med om något så hemskt som att måsta ringa och boka tid för abort kändes så fel .. känns lugnande att höra att du haft smärtor också och att det varit helt normalt. 

Är så nojig denna graviditet.... 

Grattis till livet i magen {#emotions_dlg.flower}
  • LFF

Graviditet 1: Missfall i v12. Symtomen försvann i v10. Började störtblöda och hade sjuka "menssmärtor".

Graviditet 2: MA upptäckt på KUB-ul. Liten beräknades ha dött i v9. Symtomen hade precis som gången innan försvunnit runt v10 men det sista som överger en är ju hoppet. Började sen blöda med vidriga smärtor (den gången så ont så jag grät) på kvällen samma dag som KUB-ul

Graviditet 3: Hade bokat tidigt vul hos privat gyn i v8. Allt såg bra ut. Det var stramningar och konstiga spänningar i kroppen regelbundet i början när livmodern växte. Fullgången graviditet.

Stramningar och växtvärk hade jag även tidigt i graviditet 1 och 2 men inte på samma vis som i graviditet 3. 

Ta det lugnt, försök att inte oroa dig! Kom ihåg att du är gravid, inte att du väntar missfall (svåraste tankenöten, jag vet) Hjärta

• hurtänktedunu
    Anonym (Ma 2021) skrev 2022-02-22 12:57:12 följande:
    Jag fick reda på mitt ma på ultraljudsundersökning skulle göra kub test.. var i vecka 13 men barnets hjärta slog inte , hon sa att hjärtat slutat slå mest troligt vecka 11+1 ... tro aldrig jag varit med om något så hemskt som att måsta ringa och boka tid för abort kändes så fel .. känns lugnande att höra att du haft smärtor också och att det varit helt normalt. 

Är så nojig denna graviditet.... 

Grattis till livet i magen  // {#emotions_dlg.flower}
    Jag förstår dig helt. Så hemskt. Men håller tummarna att det går bra denna gång. Ett tidigare ma betyder inte ett kommande. Det är så viktigt att komma ihåg. 
Svar på tråden Vecka 9 smärtor