• Anonym (Ocean)

Barn när det är oplanerat

blev gravid trots skydd
    vi hade båda barn sen tidigare ingen hade tänkt skaffa fler
    när jag var gravid var det ändå givet att behålla efter en stunds velande
    min partner ville aldrig
    nu är vår dotter snart tre
    vi separerade ett tag
    sen blev vi tillsammans igen och flyttade ihop igen när hon var ca 2 
    känns inte som han någonsin kommer ta till sig henne
    känns som han hatar mig och aldrig kommer förlåt mig
    han har ett stort inre agg känner av det varje dag
    förstår det till viss del
    är der någon mening att ens försöka eller är det förswnt?

• Svar på tråden Barn när det är oplanerat
  • Anonym (korven)
    Anonym (Ocean) skrev 2022-02-19 21:34:03 följande:
    Barn när det är oplanerat

blev gravid trots skydd
    vi hade båda barn sen tidigare ingen hade tänkt skaffa fler
    när jag var gravid var det ändå givet att behålla efter en stunds velande
    min partner ville aldrig
    nu är vår dotter snart tre
    vi separerade ett tag
    sen blev vi tillsammans igen och flyttade ihop igen när hon var ca 2 
    känns inte som han någonsin kommer ta till sig henne
    känns som han hatar mig och aldrig kommer förlåt mig
    han har ett stort inre agg känner av det varje dag
    förstår det till viss del
    är der någon mening att ens försöka eller är det förswnt?

Jag hade skippat honom om jag var du. Vad oskönt att vara med någon med ett inre agg som sipprar ut varje dag. Och dottern lär ju märka hans hat också. Stackarn.

Ni - du och dottern förtjänar bättre. <3
  • Anonym (A)
    Anonym (korven) skrev 2022-02-19 21:37:05 följande:
    Jag hade skippat honom om jag var du. Vad oskönt att vara med någon med ett inre agg som sipprar ut varje dag. Och dottern lär ju märka hans hat också. Stackarn.

Ni - du och dottern förtjänar bättre. <3
    +1
  • Anonym (Barnet)

Hej
    Du har ett ansvar mot barnet i första hand. 
    Om din partner inte kan knyta an till dottern eller släppa sin ilska så behöver du skydda henne från detta.
    Han är ju ansvarig för sitt beteende men genom att stanna kvar och låta dottern utsättas för hans avstängdhet så sänder du ju signaler till barnet att det är så det ska vara.

• Zakopane

Fattar inte hur man kan hata sitt eget barn och barnets mamma, som man dessutom har en relation med och lever med?

killen har ju allvarliga problem.

• Zakopane

Om han hatar dig och hyser agg gentemot dig och barnet, vad är det ni ska försöka med? beteendet låter ofriskt. han har själv  valt att gå in i relation med dig igen och att flytta ihop. han har haft gott om tid på sig att tänka igenom situationen under den tid ni var separerade.

• SaraL77

Exakt vad ska ni försöka med? Den stora elefanten i rummet är ju att han inte ville ha ett till barn. Går liksom inte att få det ogjort. Lämna är mitt förslag för det kan sluta riktigt illa om ni fortsätter tillsammans.

• Anonym (M)

Vilket as. Helt upptagen av sig själv och sin offerkofta. Bry dig om barnet och ta er därifrån!

• Anonym (snus)

Men va? Ingen av våra barn har varit planerad. Det förhindrar inte att vi älskar dem ôver allt annat.

Det låter absurt att inte kunna ta till sig ett barn bara för att det inte kom precis enligt plan/

• Anonym (Inte kul att vara oönskad)

Det är inte kul att vara oönskad....eller tro sig vara oönskad. Växer man upp med den känslan tror jag (eller så hittar jag bara på ursäkter till mig själv) att man utvecklar en otrevlig väldigt egocentrisk personlighet och bitchar och manipulerar sig igenom den första fjärdedelen/tredjedelen av livet.

• Anonym (A)
    Anonym (snus) skrev 2022-03-11 04:20:20 följande:
    Men va? Ingen av våra barn har varit planerad. Det förhindrar inte att vi älskar dem ôver allt annat.

Det låter absurt att inte kunna ta till sig ett barn bara för att det inte kom precis enligt plan/
    Så sant.
  • Maya84
    Anonym (snus) skrev 2022-03-11 04:20:20 följande:

Låter mer absurt att man måste ta till sig ett barn även om det inte är planerat
  • Anonym (Dubbe)
    Maya84 skrev 2022-03-28 02:01:14 följande:
    Låter mer absurt att man måste ta till sig ett barn även om det inte är planerat
    Fast det måste man inte. Lite märligt dock att ta avstånd när man bor under samma tak.
  • Anonym (Ett eget liv)

Det är hans beteende,inte ditt liv.Om han nu inte vill ha barnet,så är det så.Han kan gå så slipper ni honom.

Svar på tråden Barn när det är oplanerat