känslor för annan påverkar äktenskapet
Jag har varit gift i 16 år snart , var ung nästan nyss tagit studenten. Han 11 år äldre. Vi har som alla haft upp och ner gångar. Vi har även haft ett större trauma vårt första barn gick bort strax efter hen fyllt 11 i sjukdom.
Jag började försöka hitta mig själv igen, kom i någon kris. Startade en utbildning stormtrivs och känner detta vill jag arbeta med. Där på skolan finns en pedagog som har kommit närmre än vad som kanske anses som "ok/normalt" med tanke på våra positioner . Han är inte min lärare men vi ses ofta ändå under skoltid och vi har pratat i flera timmar själv innan vi går hem, fikat utanför 1 gång. Vi har kontakt via snapp och sms nästan dagligen under lektionstid helg osv. Jag är ju gift och han är förlovad. Jag vet inte vad hans kontakt med mig betyder för honom. Mycket vardagliga texter typ hur mår du osv / random bilder skickar han, magkänslan säger att han vill vara vän eller gillar bekräftelsen för jag är ganska säker på att han borde förstå att jag gillar honom, jag bad nämligen honom att backa för jag kände för mycket. Han såg då sur ut och bara gick iväg utan hejdå men sen kom ändå alla meddelanden igen efter ett par dagar. Jag har blivit galet kär i nu. De har påverkat och gör än, mitt äktenskap. Min man märkte att jag drog mig undan, sexet blev sämre jag log plötsligt och skrattade när jag tittade i min mobil. Han vet nu hur jag känner. Jag känner mig mycket kluven, jag har sagt att vi bör skiljas men han vill inte det trotts allt. De kommer förmodligen aldrig bli jag o den där pedagogen men jag känner att om jag kan bli så kär i en annan så är de säkert ett tecken på att vi bör skiljas oavsett. Jag vet inte vad som händer i mig just nu och hur jag ska hantera detta. Jag kan inte sluta tänka på den andra mannen. Ibland så intensivt att jag inte kan fokusera på andra saker, dagdrömmer mig bort och "är inte här". Jag tänker att den här andra kanske är en ögonöppnare på att jag egentligen inte trivs med min man .Eller försöker min kropp fly från de hemska vi varit genom?. De är 3 år sen vi förlorade hen och knappt 2 år sen jag började min utbildning. Pedagogen o ja har haft intensiv kontakt i ca 5 månader nu innan var de bara hej o hejdå typ som alla andra man ser på raster osv