• Pilbågen

Är gravid men inte glad..

Är gravid i vecka 14 och inte känt lycka en enda dag av att vara gravid.. vet att jag inte kommer ångra barnet när det väl kommer. För alla säger att man aldrig ångrar ett barn.. har barn sedan tidigare och då var jag lycklig och förväntansfull.. men nu känner jag bara.. vakna nätter.. hålla koll på ett barn 24/7 och aldrig få egentid eller kunna göra spontana saker? jag tror jag för detta enbart för att min sambo vill ha ett till barn.. 
    kommer jag känna lycka vid ultraljud och när sparkarna kommer igång? eller har jag fått någon slags gravid-depressio? 

• Svar på tråden Är gravid men inte glad..
  • Gasellen87

Jag är gravid med nr 4 och kände samma i början av denna graviditet. Dock var den oplanerat och kom som en chock. Jag hade väldigt svårt att ta in och knyta an till att jag var gravid. Allt kändes jobbigt och tufft. Tog samtalsstöd och även om det fortfarande känns overkligt  så kan jag glädjas och ser framemot en ny liten bebis. Är i v 40 ( v. 39+4) nu. Ta samtalsstöd och be om hjälp med dina känslor och tankar. 

• moaguuun

Eh. Det är allmänt känns nuförtiden att man visst kan ångra att man fick barn. såg en intervju nyligen med en kvinna och en psykolog som diskuterade ämnet

Men Det betyder ju ej du kommer ångra dig 

• Pilbågen
    Gasellen87 skrev 2022-02-19 10:34:46 följande:

Jag är gravid med nr 4 och kände samma i början av denna graviditet. Dock var den oplanerat och kom som en chock. Jag hade väldigt svårt att ta in och knyta an till att jag var gravid. Allt kändes jobbigt och tufft. Tog samtalsstöd och även om det fortfarande känns overkligt  så kan jag glädjas och ser framemot en ny liten bebis. Är i v 40 ( v. 39+4) nu. Ta samtalsstöd och be om hjälp med dina känslor och tankar. 

Fick du samtalsstöd av MVC? Känns så skämmigt allt detta.. 
  • Gasellen87
    Pilbågen skrev 2022-02-19 12:49:44 följande:
    Fick du samtalsstöd av MVC? Känns så skämmigt allt detta.. 
     Precis, jag tog upp det med mvc. Hon frågade då om jag ville ha samtalsstöd och skickade en remiss till psykologen som är kopplade till mvc och BVC. Känn inte så, alla mår inte bra i en graviditet men det finns hjälp att få och de tycker inte det är konstigt. Jag tyckte det var lättare att prata om sådant med någon som inte känner mig, någon som är utbildad och kan ge mig råd och verktyg för hur jag kan må bättre. 
Svar på tråden Är gravid men inte glad..