• gorgonzola

Vad har du för chef?

Vad har du för chef? 
    Lyhörd?
    Demokratisk?
    Omtänksam?
    Lojal?
    Snäll?
    Manipulativ?
    Maktgalen?
    Neurotisk?
    Hysterisk?
    Dum?
    Intelligent?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad har du för chef?
  • Fjäril kär

Haft samma chef i 18 år och är så nöjd med henne! Omtänksam, förstående och rak. 

• Gameofthrones

Rak, diplomatisk, lyhörd, rättvis.

Som en riktig chef är.

Flr mig ska en chef vara chef och kunna snacka ledigt under en rast t ex. För mig är det viktigt oavsett kön. 

Behandla alla lika. 

• Anonym (Trött)

Det märks tydligt att det som spelar roll på arbetsplatsen numera är vem som är kompis med chefen, vem som hör till det coola gänget. De får förmåner i stort och smått, det är en sån tydlig favorisering. Hon byter till och med lunchbord om hennes "kompisar" dyker upp och sätter sig någon annanstans.

• gorgonzola
    Anonym (Trött) skrev 2022-02-16 20:34:44 följande:

Det märks tydligt att det som spelar roll på arbetsplatsen numera är vem som är kompis med chefen, vem som hör till det coola gänget. De får förmåner i stort och smått, det är en sån tydlig favorisering. Hon byter till och med lunchbord om hennes "kompisar" dyker upp och sätter sig någon annanstans.

blä. verkligen.. 
  • Gameofthrones
    Anonym (Trött) skrev 2022-02-16 20:34:44 följande:

Näe fy farao vad töntigt. Då kan man tänka sig hur den personen va i skolan mot andra och hur kan man?
    Det där är bara för mkt. 
  • gorgonzola

Kom igen gott folk!
    Rösta!
    Låt sanningen komma fram!
    Det här är faktiskt väldigt problematiskt, vad medarbetare utsätts för från sina chefers sida och just nu finns det inte så mycket skydd från deras beteende, medans människor blir utbrända, stressade och deprimerade, läs förlorar sin hälsa på jobbet!

• Anonym (nope)

Min chef är inte bra alls. Precis allt ska det gå prestige i, Det är mycket viktigare att det ser bra ut på papper än i verkligheten. Chefen tål absolut noll kritik eller ens att man påminner om något. Företagets ekonomi är alltid på den suspekta sidan eftersom chefen gärna plockar pengar direkt ur kassan. Han klarar inte att släppa ifrån sig en arbetsuppgift han tagit åt sig, ufta ur händerna på de anställda, även om han inte klarar av den. Det blir bara värre och värre med åren eftersom han är gammal och börjar bli gaggig. 

Det är inte lätt med gamla familjeföretag.

• gorgonzola
    Anonym (nope) skrev 2022-02-17 19:00:29 följande:

Min chef är inte bra alls. Precis allt ska det gå prestige i, Det är mycket viktigare att det ser bra ut på papper än i verkligheten. Chefen tål absolut noll kritik eller ens att man påminner om något. Företagets ekonomi är alltid på den suspekta sidan eftersom chefen gärna plockar pengar direkt ur kassan. Han klarar inte att släppa ifrån sig en arbetsuppgift han tagit åt sig, ufta ur händerna på de anställda, även om han inte klarar av den. Det blir bara värre och värre med åren eftersom han är gammal och börjar bli gaggig. 

Det är inte lätt med gamla familjeföretag.

tack att du delar med dig!

jag tycker att det ska börja lyftas och ifrågasättas!
  • Anonym (Lizzy)

Jag har världens bästa chef. Vi har morgonmöte, alla anställda, varje dag där chefen säger vad som ska göras. Sen har vi fria händer att fördela och genomföra arbetet som vi vill. Är där några problem så är det bara att gå in till chefen och bolla idéer som chefen.
    Känns oerhört skönt med fria tyglar men alltid ha en chef som backar upp om det behövs.
    Har aldrig sett att han brusar upp. Han är lugn och stabil.
    Företaget har varit igång i 40 år och ingen som börjat här har slutat förutom pension.
    Jag har varit här sen 2005 och bävar för den dagen när chefen ska gå i pension.

• gorgonzola
    Anonym (Lizzy) skrev 2022-02-17 21:38:10 följande:

Jag har världens bästa chef. Vi har morgonmöte, alla anställda, varje dag där chefen säger vad som ska göras. Sen har vi fria händer att fördela och genomföra arbetet som vi vill. Är där några problem så är det bara att gå in till chefen och bolla idéer som chefen.
    Känns oerhört skönt med fria tyglar men alltid ha en chef som backar upp om det behövs.
    Har aldrig sett att han brusar upp. Han är lugn och stabil.
    Företaget har varit igång i 40 år och ingen som börjat här har slutat förutom pension.
    Jag har varit här sen 2005 och bävar för den dagen när chefen ska gå i pension.

vilken bransch jobbar ni inom? :)
    låter härligt!
  • Anonym (gg)
    Vad har du för chef? 

Manipulativ
    Maktgalen

Dum

Tänker inte på verksamhetens bästa, tar inte hand om sjukskrivna personers rehabilitering, nekar omplacering baserat på sjukintyg fast plats finns att omplacera, skiter i vad facket säger om de inte kan komma åt henne, skäller ut kollegor framför mig och andra kollegor för saker som borde tas privat, svårtillgänglig, ovillig att ta tag i saker som egentligen är stora arbetsmiljöproblem så som hot och våld, tycker uttalat inte om sitt jobb.

• Anonym (gg)

Tillägg; När jag kom till arbetsplatsen som då för mig var helt ny och varit sjukskriven, fick jag ingen som helst introduktion eller arbetsbeskrivning. Jag blev lämnad ensam i flera timmar redan andra dagen, på en arbtsplats som minst ska vara dubbelbemannad.

• Anonym (Lizzy)
    gorgonzola skrev 2022-02-18 11:58:28 följande:
    vilken bransch jobbar ni inom? :)
    låter härligt!
    Jobbar inom byggbranschen.
    Litet familjeföretag så vi är bara 10 anställda men det fungerar jättebra.
    Idag stod där ett gäng semlor i kylen från chefens fru.
    Sånt uppskattas 
  • Anonym (låt)
    gorgonzola skrev 2022-02-16 19:38:49 följande:
    Vad har du för chef?

Vad har du för chef? 
    Lyhörd?
    Demokratisk?
    Omtänksam?
    Lojal?
    Snäll?
    Manipulativ?
    Maktgalen?
    Neurotisk?
    Hysterisk?
    Dum?
    Intelligent?

Min chefs typ finns inte. Jag skulle kanske kalla den nonchalant och försummande. Hon finns aldrig på plats, är alltid på möten men vi får aldrig veta vad de mötena leder till. Om man mailar eller ringer henne så får man vänta flera dagar på svar. Hon säger att hon ska utföra någon uppgift som sen inte blir gjord och då drabbar gruppen eller en enskild som behöver få detta gjort. Ofta får vi själva gå in och göra det som chefen lovat men struntat i.

Hon sjukanmäler sig minst en gång varannan vecka, fast vi tror inte att hon anmäler det till sin chef, utan då "jobbar hemma" och lyfter lön utan att göra något. Ibland är hon synlig och passar då på att peka med hela handen i nåt ärende, men följer ändå aldrig upp det så vi lyssnar sällan.

Gruppen har hög arbetsmoral och ser till att jobbet blir gjort även utan chef, men det är ju irriterande att vi har en chef med chefslön som inte gör något medan gruppen får göra både våra egna uppgifter och ofta chefens. 
Svar på tråden Vad har du för chef?