• Anonym hjärtekrossad

Jag kan inte gå vidare

Jag kan verkligen inte gå vidare från mitt ex. Han var min första kärlek och jag älskade han med hela mitt hjärta om inte mer. Vi var tillsammans i ungefär 2 år och vi gjorde slut pågrund av att han sårade mig ofta och tillslut kände jag att jag inte kan förlåta honom mer eftersom jag måste tänka på mig själv och vara rädd om mitt hjärta.

Grejen är jag vet att det var rätt beslut av mig att göra slut men jag tror att det som gör ont är att jag inte gjorde slut för jag egentligen ville utan jag gjorde slut för jag märkte att han inte vill ha en relation även om han inte sa det till mig indirekt. Men jag märkte själv på sakerna han gjorde att han ville vare helt fri och sakerna han gjorde sårade mig mycket. Han gick bakom min rygg mycket och ljög mycket. Men det är så svårt att komma ihåg det dåliga när man fortfarande älskar någon.

Der har nu gått 7 månader sen vi gjorde slut. jag känner att jag inte kommer någonstans. jag saknar han varje dag. Jag vet att han träffat många tjejer och gjort mycket med tjejer efter mig men av någon anledning bryr jag typ inte mig. Jag har inte rört någon efter han, det känns bara fel. Jag vet att han gått vidare och allt jag vill är verkligen att gå vidare. Det känns verkligen som jag aldrig kommer älska någon så mycket igen. 

Jag behöver hjälp. Det här börjar verkligen ta på mig psykiskt speciellt för det gått så lång tid. Jag har verkligen försökt jag har verkligen det. Men inget får mig att verkligen aldrig vilja ha något med han att göra. inget får mig att sluta sakna han. Allt jag önskar är verkligen att jag ska sluta sakna han. Allt jag vill är att sluta tänka på honom. Vad ska jag göra. Kommer det någonsin bli bra. Kommer jag någonsin 100% kunna gå vidare. 

• Svar på tråden Jag kan inte gå vidare
  • Mackan1978

Hej. 
    Sådant kan ta tid. Att det har gått sju månader och att du fortfarande inte har kommit viadare är inget konstigt. För vissa personer kan det ta ett år eller ännu längre tid. Man måste låta tiden ha sin gång. 
    För mig tog det lång tid att komma över mina ex. 
    Men det gick. Du får påminna dig om att han inte är bra för dig. Att det finns andra män som beter sig bättre osv. Låt tiden ha sin gång, tänk på att han inte är bra för dig. Håll inte kontakt med honom. 

• Anonym (Jo)

Det tar sin tid men så småningom går det över. All styrka till dig.

Svar på tråden Jag kan inte gå vidare