• Daniellan

Sambo på Tinder

Jag har en relation med en man sedan tre år tillbaka, vi är även sambos. Han har sedan starten av vårt förhållande varit väldigt rädd för relationer och bottnar i en väldigt otrygg anknytning. Vår relation har varit upp och ned men lugnare det senaste året. Förra veckan var jag iväg på en möhippa i en annan stad när jag får ett meddelande från en vän att hon sett min pojkvän på Tinder. När jag pratar med honom när jag kommer hem erkänner han men säger samtidigt att han inte ville att jag skulle veta. Att han känner sig deprimerad och inte ville störa mig med det. Att han laddade ner appen för att få bekräftelse och chatta men inte träffa någon. Detta krossade mitt hjärta då jag har nolltolerans för lögner och otrohet. Han säger att han vill söka hjälp. Men min fråga är, om någon som är i en relation väljer att ladda ner en app som tinder, finns det något att rädda då och hur vet jag att det inte händer igen? Vi är båda i 35-årsåldern utan barn.

• Svar på tråden Sambo på Tinder
  • Anonym (Hmm)

Har gjort det själv för att chatta och få bekräftelse för att jag kände mig så ensam i äktenskapet. Det var första steget mot skilsmässa.

Förstår inte var hans depression kommer in i det hela? Vad är det han ska söka hjälp för som skulle få honom att inte chatta med andra? Låter i mina öron som att han försöker få sympati.

• Anonym (Mman)

Tinder är en dejtingapp, den har man för att matcha med någon man finner attraktion för i syfte att ses. Självklart ska du inte fortsätta att träffa honom. 

• Anonym (Man)

En del är på tinder bara för att samla likes. Han kan vara en av dem. Är det första varningsflaggan kanske du kan ha överseende.

• Anonym (Gift så det slår)

Nätet svämmar över av gifta män som vill ha spänning. Hittade min senaste dejt med foto och allt på nätet. Visade sig att han varit gift och sambo senaste decenniet. Fattade plötsligt varför han slingrade sig varje gång en träff kom på tal och aldrig tog upp det själv.

Har sett andra gifta män eller i förhållanden på nätet också som jag känt igen och fått skamliga förslag av flera här på FL.

Jag skulle inte lita på honom alls för självklart är det brist på spänning och att man förlorat respekten för den man är ihop med. Det behöver ju inte betyda att man vill göra slut eller inte älskar längre,  men respektlöst och lögnaktigt är det.

Stå på dig och sänk inte dina krav på hur en bra man ska vara.

• SaraL77

Lämna. Du kan aldrig lita på honom igen. Skaffa för Guds skull inga barn.

• Anonym (Mman)
    Anonym (Man) skrev 2022-02-14 20:52:06 följande:

En del är på tinder bara för att samla likes. Han kan vara en av dem. Är det första varningsflaggan kanske du kan ha överseende.

Trams, även den typen av osäkra bekräftelsesökare bör lämnas ögonaböj. 
  • ToniErdmann

Har han tagit steget och registrerat sig på en kontaktsida så är han inte säker på att ni två är perfekt matchning.

Finns ingen anledning att använda Tinder om man är nöjd med det man har.

Förstår att du tvivlar på en framtid tillsammans med honom.

• Anonym (Nej)

Det han säger låter som dåliga bortförklaringar. Det är klart man inte har Tinder om man är i en stadig, monogam relation. 

Svar på tråden Sambo på Tinder