• Anonym (Utseendet)

Hur viktigt är utseendet för dig?

Hur viktigt är utseendet för dig vid val av partner/dejting? Kan du bli intresserad av någon enbart på grund av dennes personlighet eller är utseendet det första som väcker intresset? 

Diskutera utseendet och dess betydelse! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur viktigt är utseendet för dig?
  • Anonym (Kvinna)

För mig är det väldigt viktigt. Jag kan inte bli intresserad av någon om personen inte har ett utseende som tilltalar mig. Det går inte. Bryr mig inte om det är ytligt eller inte, det är bara så det är. Kan inte tända på en person som har ett utseende jag inte uppskattar. 

Utsidan ger insidan en chans. Så är det verkligen för mig. Utseendet är det som fångar mitt intresse. Det är det som lockar mig och gör att jag blir intresserad. Om personen då inte har en bra personlighet blir det ju givetvis inget förhållande men jag kan inte ens bli intresserad eller få upp ögonen för personen om inte utseendet finns där. 

Ett vackert/snyggt utseende i kombination med en tilltalande personlighet, någorlunda lika värderingar och livsmål, är det som får mig att stanna kvar och vilja vara tillsammans. Saknas något av detta så går det inte.

Skulle heller aldrig kunna ligga med någon jag inte tycker ser bra ut. Vet att många gör det på grund av att de är desperata eller berusade men jag skulle ändå inte kunna göra det. Då onanerar jag hellre.

• Anonym (Kaffedraken)

Hon måste vara ung, så att hon har snygg kropp.
    Och så ska hon vara lätt att styra.

• Anonym (Ludvig)

Utseendet är viktigt för mig.
    Men det betyder inte att jag har samma ideal som alla andra. Jag kan mycket väl hitta något tilltalande som andra kanske inte attraheras av. Är det inte så för dom flesta att det finns saker som gör en person speciellt intressant men att det är olika för olika människor? (Som tur är).

Sen är du också så att utseendet säger ganska mycket om personligheten också? Klädval och personlig stil och annat som syns på utsidan kan skicka ganska tydliga signaler som läggs till eller drar ifrån i vågskålen.

• Anonym (anonym)

Utseendet är viktigt för attraktion. I kombination med personlighet och hygien och hälsa.

Jag är tyvärr själv riktigt oattraktiv, så det har inte blivit något för mig gällande relationer överhuvudtaget. Ledsamt, men förståeligt. 

• Gameofthrones

För mig räknas humorn nästan först. Händer röst är superviktigt för mig. 

Har man en skönt, djup röst då är det kört, haha.

Utseendet är plus i kanten. Livserfarenheter väger mer. Veta lite vad livet går ut på. 

Jag tror att utseende växer med tiden. Jag har alltid dragits till skäggiga karlar och händiga. 

Generellt ska man tänka insidan vad man har från hjärtat. 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (anonym) skrev 2022-02-14 15:45:15 följande:

Utseendet är viktigt för attraktion. I kombination med personlighet och hygien och hälsa.

Jag är tyvärr själv riktigt oattraktiv, så det har inte blivit något för mig gällande relationer överhuvudtaget. Ledsamt, men förståeligt. 

Är du man eller kvinna?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-02-14 15:56:31 följande:
    Är du man eller kvinna?
    Kvinna. 
  • Anonym (Beuty is souldeep)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-02-14 14:34:08 följande:

För mig är det väldigt viktigt. Jag kan inte bli intresserad av någon om personen inte har ett utseende som tilltalar mig. Det går inte. Bryr mig inte om det är ytligt eller inte, det är bara så det är. Kan inte tända på en person som har ett utseende jag inte uppskattar. 

Utsidan ger insidan en chans. Så är det verkligen för mig. Utseendet är det som fångar mitt intresse. Det är det som lockar mig och gör att jag blir intresserad. Om personen då inte har en bra personlighet blir det ju givetvis inget förhållande men jag kan inte ens bli intresserad eller få upp ögonen för personen om inte utseendet finns där. 

Ett vackert/snyggt utseende i kombination med en tilltalande personlighet, någorlunda lika värderingar och livsmål, är det som får mig att stanna kvar och vilja vara tillsammans. Saknas något av detta så går det inte.

Skulle heller aldrig kunna ligga med någon jag inte tycker ser bra ut. Vet att många gör det på grund av att de är desperata eller berusade men jag skulle ändå inte kunna göra det. Då onanerar jag hellre.

Exakt samma gäller för mig. Kunde inte förklarat det bättre än du just gjorde.
    Både mitt eget utseende (att jag tycker jag själv är sexig/snygg) och att jag tycker att de jag ska ha något sexuellt eller romantiskt med är jätteviktigt.

Visst har det hänt att jag blivit väldigt förtjust i någons personlighet för att vi varit i ett sammanhang där vi kunnat lära känna varandra utan att för dens skull ha haft en tanke på att bli attraherade. De gångerna har jag intalat mig att jag även känt den sexuella biten, vilket jag faktiskt inte gjort, som visat sig snabbt.

Jag måste känna en dragning till det yttre inledningsvis för att sexkänslor ska komma.

Skulle heller aldrig drömma om att slappa till mig eller inte vara mitt ytterst attraktiva när jag är runt bland folk. Vill att folk ska tycka om vad de ser
    även om man klart inte kan falla alla i smaken. Blir deppig när jag inte tycker om mitt eget utseende och då går jag inte ut helst.
  • Mr1970
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-02-14 15:56:31 följande:
    Är du man eller kvinna?
    Egentligen oväsentligt men sorgligt åt båda hållen om man går med den känslan att bara utseendet har gjort att man aldrig har haft ett förhållande. Jag tror fortfarande på uttrycket att "det finns nån för alla". 
  • Anonym (Kluven)

Jag skulle säga att attraktion är viktigt men det räcker absolut inte, har massa andra krav som är viktiga. Sen gillar jag inte ?för? snygga killar heller eller de som lägger för mycket fokus på det yttre. Men jag måste absolut känna mig attraherad av personen, det betyder inte att alla tycker personen objektivt är snygg.

• Anonym (Maja)

Utseendet eller snarare "det yttre" är viktigt men det innebär inte att personen ska vara snygg enligt nån "objektiv" bedömning eller en se ut på ett speciellt sätt. Personen kan vara lång, kort, smal, tjock, ha olika hårfärg, hudfärg, ögonfärg osv. Jag har inga fasta preferenser som kan bockas av på det sättet. Jag kan sällan avgöra från ett foto om en person är attraktiv (enligt mig) eller ej. 

• Anonym (anonym)
    Mr1970 skrev 2022-02-15 09:15:21 följande:
    Egentligen oväsentligt men sorgligt åt båda hållen om man går med den känslan att bara utseendet har gjort att man aldrig har haft ett förhållande. Jag tror fortfarande på uttrycket att "det finns nån för alla". 
    Nej, självklart är inte utseendet allt. Men jag har inte annat heller för att locka någon. Eller jo... men ingen som jag själv var intresserad av... :/

Jag börjar mer och mer bli övertygad om att jag kan vara lesbisk... eller möjligtvis bi. 
    Det är komplicerat med min dåliga självkänsla och så... att ens våga vara öppen för ett förhållande. 

Det är mycket psykiskt som står i vägen också liksom... 
Svar på tråden Hur viktigt är utseendet för dig?