Anonym (lll) skrev 2022-02-12 09:23:00 följande:
Vad vill barnen och hur gamla är de?
Vad är bevis på att det är pappan som manipulerar?
Jag är gift med en partners vars ex trodde att han manipulerade barnen att vilja vara mer hos oss men det var verkligen inte så. Han sa aldrig ett ont ord om mamman eller om umgänget, men mamman själv var så pass sjuk att hon inte insåg att det inte var bra miljö i hennes hem, barnen protesterade. Ju sjukare hon blev, desto surare blev hon på alla andra. Det var alla andra som missförstod vilken bra förälder hon var när orosanmälningarna regnade in. Till slut blev det tingsrätten och min man fick enskild vårdnad och boendet utan något större problem eftersom mamman verkligen hade stora problem.
Nu menar jag inte att det är så för dig TS, men jag vill ge ett exempel på hur vekligheten kan ses på väldigt olika vis. Skulle någon frågat henne då, så hade hon säkert kunna skriva en likadan tråd om: "barnens pappa försöker ta barnen ifrån mig"
Vet du med dig att du är helt vettig och bra förälder så kontakta jurist för rådgivning.
Jag förstår att det kan vara så.Men i mitt fall så är inte soc inblandat,jag jobbar,tar inga droger och ingen alkohol.Jag är för snäll .