Vilken tid hade du hämtat
Din tonårings kompisar ska ha fest.
Festen är hemma hos en av dem vars föräldrar är väldigt tillåtande.
De ska grilla och hänga till 01 , de som vill får sova över.
När hade du hämtat din tonåring?
Din tonårings kompisar ska ha fest.
Festen är hemma hos en av dem vars föräldrar är väldigt tillåtande.
De ska grilla och hänga till 01 , de som vill får sova över.
När hade du hämtat din tonåring?
Går ju inte att svara på generellt.
En otrolig skillnad på en 19åring som du har fullt förtroende för och en 13åring som du inte litar på för 5öre, och allt däremellan....
Beror på tonåringens ålder, hur långt det är att köra, om tonåringen är van att vara ute osv.
Det är så olika från ungdom till ungdom
Tonåringen är 13-15, högstadiet.
Vad menas med väldigt tillåtande?
Om det varit en nyss fylld 13-åring hade jag nog själv hämtat vid 22-23. Hade det varit en 15-åring som snart fyller 16 hade jag nog hämtat vid 01 eller låtit sova över förutsatt att jag vet att de är på samma ställe samt att det inte förekommer alkohol. I fallet av övernattning hade jag ringt och/eller smsat ett par ggr och kollat att allt går bra.
Min äldsta tonåring hade fått sova över.
Min yngsta tonåring hade hämtats hem vid 22-23 (om hon velat stanna så länge).
Min mellersta tonåring hade inte fått gå på fest.
Hade det varit en 15-åring som snart fyller 16 hade jag nog hämtat vid 01 eller låtit sova över förutsatt att jag vet att de är på samma ställe samt att det inte förekommer alkohol. I
Tack för era input
Det beror ju helt på tonåringen och hur väl jag känner tonåringens kompisar. Min mamma hade låtit mig sova över i tonåren eftersom hon vet att jag och mina vänner jag umgicks med inte skulle ha druckit alkohol. Mina egna barn har 5 år kvar tills de kan kallas tonåringar så vi får väl se hur det blir när de hamnar där.
Hade det varit mina så hade de fått sova över, men det beror väl på omständigheterna , hur mogna ungarna är och tidigare erfarenhet vad som brukar hända med de kompisarna. Och förstås om de är 13 eller 17