• Annemarit123

Rosenrot för att chanserna att bli gravid - hjälper det?

Hej! 

försökt att bli gravid med andra barnet i 4 månader nu, utan att lyckas. Är 29 år, regelbunden mens, aktiv livsstil osv osv, men ändå blir jag inte gravid. 

funderar på att börja med rosenrot tillskott, men hjälper det mot svårigheter att bli gravid trots att man har regelbunden mens och tydlig ägglossning? Har bara läst att de hjälper när mensen och ägglossningen är oregelbunden.   

• Svar på tråden Rosenrot för att chanserna att bli gravid - hjälper det?
  • Jag är bara jag

4 månader är  långt under medel och det räknas inte som svårt att bli gravid. Anledningen till att inte alla blir gravida på varje oskyddat samlag runt äl är äggkvaliteten. Alla ägg är inte befruktningsbara helt enkelt. Har man regelbunden mens har man nästan alltid äl också. Så rosenrot skulle inte hjälpa alls. Frågan är om det nånsin hjälper. Det säljs nämligen inte som fertilitetsmedicin.

Eftersom du fortfarande är ung och har ett barn kan jag i princip slå vad om att du snart lyckas bli gravid. Det finns ju inget som i nuläget talar emot det. 

• Gasellen87

Säger som ovan, 4 månader är inte alls lång tid även om det kan kännas så. Hur lång tid tog er första? Rosenrot känns inte som ett bra alternativ när man har regelbunden cykel, känns me som man kan ställa till det med det. Sen kan det ju ta olika lång tid olika gånger och du är ju fortfarande ung. För oss såg de ut såhär:

Första: Andra försöket efter p-piller (ma v 13)
    Andra: Tredje försöket efter ma, dotter
    Tredje: Första försöket, son
    Fjärde: 5/6 försöket 
    Femte: oplanerat v 39 nu

jag har reflexbanden mens men ändå olika. 

Svar på tråden Rosenrot för att chanserna att bli gravid - hjälper det?