• Idaagneskristina

Bröllopsgäst i april - vad ha på sig??

Jag ska på bröllop i början av april. Bor i en del av landet för det fortfarande kan vara rätt kallt den tiden på året så funderar på vad jag ska ha på mig för att inte frysa och ändå vara festfin. 

klänningen är köpt, rosa spetsklänning med smala axelband, så till den tänkte jag ha en ljusrosa kofta i kashmir. klänningen är vadlång. Ljusa pumps till detta tänkte jag. 

och så - vad ska man ha för strumpbyxor? Jag tycker verkligen inte om ?hudfärgade? strumpbyxor! Kan man ha vita, lite tjockare? Tajts? Barbent är uteslutet pga kyla. Skulle verkligen behöva lite tips ????

• Svar på tråden Bröllopsgäst i april - vad ha på sig??
  • Anonym (A)
     Kan man ha vita, lite tjockare? Tajts? 

Smaksak såklart men jag säger absolut nej till det. Tycker också att hudfärgade är svårt, känns som att man har bandage typ men försök att hitta ett par i en bra färg.
  • Gameofthrones

Det finns stickade strumpbyxor om man vill ha det det kan vara snyggt till endel klänningar?

Kan du köra  snygga finbyxor? 

• BuoBä

Vita, tjocka strumpbyxor ser lätt barnsligt ut. Särskilt om klänningen är relativt tunn festbetonad. 
    Om du verkligen inte vill ha hudfärgade strumpbyxor så skulle jag säga att det är bättre att du tar ett par knälånga tights, och lämnar vaderna bara. Under transport, och ev i kyrkan om den är väldigt kall, så kan du dra på dig ett par långa (ull)strumpor eller benvärmare.

• Gameofthrones

Det kan jag inte hålla med om,Att det ser töntigt ut det beror på var man handlar. Handlar man på H&M så kan man få det "töntiga" vardagliga.

För mig kan det se bra ut till rätt klädsel 

• BuoBä
    Gameofthrones skrev 2022-02-08 12:49:54 följande:

Det kan jag inte hålla med om,Att det ser töntigt ut det beror på var man handlar. Handlar man på H&M så kan man få det "töntiga" vardagliga.

För mig kan det se bra ut till rätt klädsel 

Jag sa barnsligt, inte töntigt. Små flickor har ofta tjocka, vita strumpbyxor. 
  • Idaagneskristina

Vi ska vara inomhus mestadels av tiden (kyrka + restauran) men barbent känns ändå fel, också för att benen kommer vara kritvita. 

Får prova mig fram i affären tror jag och se vad som blir snyggast. Vadlånga tights var ett bra tips, tack! 

• BuoBä

Beroende på tonen på färgen på klänningen så skulle ljusgrå strumpbyxor med silver/glitter kunna fungera. 

• Gameofthrones

Vadlånga tights är snyggt med klänning. Du fick ett bra tips där.

Svar på tråden Bröllopsgäst i april - vad ha på sig??