• Preggers

Nidblödning?

Hejsan! 

Vill tillverka ett syskon till sonen och har försökt några månader. Jag har långa och oregelbundna menscykler så har ju avverkat en del tester hehe.. men nu till min fråga. 

Är det någon som fått nidblödning på BIM och när har ni isåfall testat positivt efter det? Jag fick nämligen en blödning i förrgår som jag trodde var mens, tiden i cykeln passade in, men det blev lite på morgonen och sedan inget mer. När ska jag våga testa? 

• Svar på tråden Nidblödning?
  • Jag är bara jag

Nidblödning infaller långt före BIM. Den kommer när embryot fäster vilket sker 5-7 dagar efter äl. Man kan blöda före mens, s.k spottings, pga sköra slemhinnor eller istället för mens som gravid. Om du är runt BIM kan du testa när som helst.

• Preggers

Jag har ju väldigt oregelbunden mens så jag vet inte alls när bil egentligen är, men det borde vara typ nu eller för två veckor sedan.. noll koll alltså. Kanske fel av mig att använda mig av uttrycket BIM då jag inte egentligen har någon BIM dag. Det jag egentligen är ute efter är väl egentligen när jag kan testa positivt efter en eventuell nidblödning, alltså om det nu var en nidblödning - när bör jag testa positivt om det är en graviditet?

• Jag är bara jag

Ja, har du noll koll kan det ju möjligen varit en nidblödning. Då kan du testa en vecka efter. Ännu säkrare 9 dagar efter. Men ett tips bara om du har så oregelbunden mens- gå till en privat gynläkare och kolla upp dig. Väldigt oregelbunden mens och långa cykler tyder på vajsing med äl så du kan behöva medicin.

• Preggers

Ja, jag tänker att vi försöker någon månad till sen måste jag se om jag kan få någon hjälp. 

• Jag är bara jag
    Preggers skrev 2022-02-07 14:14:07 följande:
    Ja, jag tänker att vi försöker någon månad till sen måste jag se om jag kan få någon hjälp. 
    Låter som en bra idé. 
Svar på tråden Nidblödning?