• Anonym (Anonymis)

Har du någon gång skapat en trolltråd på familjeliv?

Skriver i denna kategori så jag kan vara anonym. 

Som rubriken lyder! Rösta och rösta ärligt!
    Har du någon gång skapat en trolltråd här på familjeliv för att dra igång en diskussion och provocera/få reaktioner?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du någon gång skapat en trolltråd på familjeliv?
  • Anonym (Kort tjej)

Inte direkt trolltråd, men jag har skapat trådar som jag starkt anat att de kommer tas för trolltrådar. Därför har jag kanske uttryckt mig plumpt, direkt, provocerande (men ändå ärligt, jag hade faktiskt en ex som la mig i en resväska, och tyckte det var roligt att bära mig så....förnedrande till max men han såg ut som Chris hemsworth fast snyggare och jag var ung, kär, världens sämsta självkänsla, dvärg....men ändå ville han vara med mig så han fick väl bära mig i resväska då)

Den första och kanske andra skapade jag i hopp om att någon ville diskutera problemen med att vara kortväxt och tjej, bekräfta mig i det, men nej de togs bort. Den tredje och kanske fjärde på samma tema bara för att få det bekräftat att det är ett tabuämne av nån anledning och tråden tas bort.

Först trodde jag att det berodde på "längdtjejen" som skapade dussintals trådar med det  temat korta tjejer är fula, att det var därför jag inte fick diskutera det och det förväxlades med henne....men det är många år sedan "längdtjejen" härjade men det är ändå tabu.

• Anonym (Mogen)

Självklart inte. Jag är nämligen inte 12 år. Eller en idiot.

• Anonym (Nä)

Men ibland svarar jag på inlägg lite extra kontroversiellt för att tråden är så dum, konstig, överdriven eller liknande 

• Freddie K

Nej, aldrig. Jag är väldigt konflikträdd och ganska blyg av mig, men om någon ifrågasätter mig där jag vet att jag har rätt eller så då tar jag fajten!

Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Anonym (ccc)

För att provocera och få reaktioner - nej. Däremot har inte alla mina trådstarter varit sanna, men det har ändå funnits en äkta vilja hos mig att få läsa svaren.

Jag menar, det kan t.ex. vara så att jag har ältat något som hände mig när jag var 13, och att jag inte fick någon hjälp av mina föräldrar. Då startar jag en tråd typ "Hej jag är en mamma som har en 13-årig dotter. Hon har det-här och det-här problemet. Hur kan jag hjälpa henne, och bör jag överhuvudtaget göra det? Eller ska jag låta henne klara sig själv?"

Om jag skulle berätta att jag ältar något som hände när jag var 13, så skulle jag inte få lika bra svar, utan mest få höra att jag ska leva i nuet, sluta älta o.s.v..

• Pentra

Nej aldrig. Anser att det skulla vara både oförskämt och slöseri med tid för alla inblandade. ... 

Mvh,
    Pentra

• Anonym (Svarslös)

Finns inte riktigt något svarsalternativ som passar mig... Innehållet i mina trådar har alltid varit sant- men ibland har jag skrivit lite osanningar, utgett mig för att vara en annan part i ett sammanhang eller vinklat frågan aningens för att ingen skulle förstå att det var just jag som skrev. Samtidigt tror jag inte att någon bland alla dessa trådar, bland alla medlemmar här, skulle förstå vem jag var oavsett. Men ändå...

Svar på tråden Har du någon gång skapat en trolltråd på familjeliv?