• Maania

Ljusrosa blod när jag torkar mig + dov mensvärk. Bim - 10

Hej allihopa! 

Jag hade mkn ägglossning för några dagar sedan. Förut när jag gick på toa för att torka mig fick jag väldigt tunn, rosa blod på pappret. Bara när jag torkar mig. Är på bim - 10 så kan ju inte vara mens. Har aldrig fått mellanblödningar förut och har även dov mensvärk. Vad kan detta vara? Nidblödning? Någon som haft såhär och visat sig vara gravida? Detta är vårt 13e försök.

Tack på förhand ????

• Svar på tråden Ljusrosa blod när jag torkar mig + dov mensvärk. Bim - 10
  • Jag är bara jag

Såvida du inte har minst 15 dagars lutealfas kan det inte vara en nidblödning. Embryot fäster tidigast 5 dagar efter äl. 

• Maania
    Jag är bara jag skrev 2022-02-06 21:18:54 följande:

Såvida du inte har minst 15 dagars lutealfas kan det inte vara en nidblödning. Embryot fäster tidigast 5 dagar efter äl. 

Qh okej! Tycker det är så konstigt bara då jag aldrig fått såhär. Bara vänta och se :) tack för svar 
  • Swe91

Går igenom samma sak nu. Fick en liten blödning i fredags, som varade enbart under ett toalettbesök. Det är sååå jobbigt och behöva vänta. Håller tummarna för oss båda! :) 

• Lojsan DN

Hej, jag vill inte sänka era förhoppningar men man kan få en liten blödning i samband med ägglossning. 

• Maania
    Lojsan DN skrev 2022-02-07 08:04:30 följande:

Hej, jag vill inte sänka era förhoppningar men man kan få en liten blödning i samband med ägglossning. 

Men typ 5-6 dagar efter ägglossning? Känns ju konstigt att det ska komma så sent. Och inte flytning utan lätt ljusrosa blödning. Vi får se, kanske är det då! :) 
  • Maania

Gick precis upp ur sängen på toaletten och torkar fortfarande ljusrött/rosa blod. Andra dagen. Men bara när jag torkar mig.. Random asså haha. Vi får se om några dagar då varför ???? hoppas det går hela vägen men nya tag nästa månad om det inte gör det. Då ska vi söka hjälp för gått då 14 månader av försök 

• Maania

Uppdatering: (om ngn bryr sig)

Sticker i livmodern och har väldigt dov "mensvärk". Den tunna ljusröda/rosa blödningen har inte slutat och fortsätter komma på pappret när jag torkar mig. Rinner inte utan kommer bara vid toalettbesök.
    Fick sån ilning förut i livmodern 

Dag 2. Bim - 9. 

Svar på tråden Ljusrosa blod när jag torkar mig + dov mensvärk. Bim - 10