• Hohohiheedk3

C vitamin avfärgning funkar inte?

Hej. 

Det är så har testat 2 gånger nu med c vitamin kur för färga av mörk färg. 
    Första gången körde jag 2 timmar dock på torrt hår. Ingen skillnad. 

Idag körde jag tvätta håret först. Sen handdukstorkade. Jag la i smeten i håret och hade i 1 timma. Men fortfarande ingen skillnad.
    Gör jag nåpot fel?
    Använde 8 st tabletter. Plus 1 dl head and shoulders idag. Plastade in håret i folie och hade handduksturban på. 
    Tvättade ut allt. Men näe. Samma jäkla mörka hår men utväxten blev ju större... 

Hjälp. Mig.. 

(JA, jag vet detta är ingen bra för håret men har panik över utväxten så vill få bort de så fort som möjligt. Inte råd med frisörtid nu på 1 månad för varit sjuk.)

• Svar på tråden C vitamin avfärgning funkar inte?
  • Anonym

har aldrig hört att man kan bleka hår med cvitamin

• Jag är bara jag

Jag kan inte begripa hur det skulle kunna funka. Massor med citron i håret och vara ute i stark sol sommartid kan bleka, men c-vitaminpiller? Det tror jag verkligen inte på.

• Anonym (Hmm)

Asså c-vitamin brukar ju endast funka som mild avfärgning för tillfälliga hårfärger, och oftast inte helt och hållet. Säg att du har blont hår och tonar det rosa men vill ha blått istället, då väntar du tills det mesta av det rosa tvättats bort sen tar du lite med c-vitamin och sen färgar över med blått.

är det permanent färg du har? Isåfall lär det krävas blekning/avfärgning.

Om du inte har råd att gå till frisör, är det inte bättre att kanske fortsätta färga utväxten mörk(are) tills du har råd med ett ordentligt frisörbesök?

• Hohohiheedk3
    Anonym (Hmm) skrev 2022-02-07 04:32:50 följande:

Asså c-vitamin brukar ju endast funka som mild avfärgning för tillfälliga hårfärger, och oftast inte helt och hållet. Säg att du har blont hår och tonar det rosa men vill ha blått istället, då väntar du tills det mesta av det rosa tvättats bort sen tar du lite med c-vitamin och sen färgar över med blått.

är det permanent färg du har? Isåfall lär det krävas blekning/avfärgning.

Om du inte har råd att gå till frisör, är det inte bättre att kanske fortsätta färga utväxten mörk(are) tills du har råd med ett ordentligt frisörbesök?

Ja det är iofs sant :)
     Det är toning jag har. Dock gjorde misstag med ha i hela håret lika länge när enbart skulle haft längre i utväxten så har nog blivit permanent.

Men tydligen så ser kollegorna skillnad idag och ja också. Är lite ljusare! Så verkar funka lite i alla fall ????

Ja men precis är de jag har gjort innan. Men försöker undvika ha starka produkter i hårbotten då den har varit känslig senaste. C vitamin grejer har jag enbart haft i längderna.
    Men det löser sig nog. 
    Tack för svaret ????
  • Hohohiheedk3
    Jag är bara jag skrev 2022-02-06 21:24:03 följande:

Jag kan inte begripa hur det skulle kunna funka. Massor med citron i håret och vara ute i stark sol sommartid kan bleka, men c-vitaminpiller? Det tror jag verkligen inte på.

Tydligen så såg några kollegor skillnad idag utan jag hade påpekat något. Så verkar funka ändå ????men tack för svaret ändå! 
  • Hohohiheedk3
    Anonym skrev 2022-02-06 21:05:09 följande:

har aldrig hört att man kan bleka hår med cvitamin

Tydligen så funkade de ändå. Skulle bara haft i det längre så de blev lite ljusare!
Svar på tråden C vitamin avfärgning funkar inte?