• MammaCx

Min snart femåring har börjat kissa i sömnen!

Min dotter blir fem om ett par veckor. Hon slutade med nattblöja för ett år sedan och har inte haft i princip några nattliga olyckor.

Natten till igår vaknade jag av att hon kissade i sängen. Nu har jag precis blivit väckt igen av att hon ställde sig och kissade mitt på golvet varpå hon satte sig på sängen och grät. Jag lyckades inte prata med henne då hon inte svarade mig och när jag kom tillbaka med skurhinken hade hon lagt sig och somnat om.

Jag har ingen aning om var det här kommer från eller vad vi ska göra åt det. Hon går och kissar innan hon sover varje kväll. 

Är det läge att börja med blöja en period igen om detta upprepas eller är det att ta tio steg tillbaka? Är det någon annan vars barn plötsligt drabbats av detta? Hur har ni löst det?
  • Svar på tråden Min snart femåring har börjat kissa i sömnen!
  • Gameofthrones

Det där är vanligt. Att man går tillbaka i perioder. Fasutveckling. Min äldsta va så en period. Min pojk drömde kraftigt under den perioden.

Det är nog vanligt. Ex när min yngsta lärde sig alfabetet. Det kunde hon klockrent. Sen började hon i skolan sen var det va? Kan jag alfabetet? Sen är det endel saker imellan. Men jag tror att det är en fas. Drömmar?. Barn drömmer sen kan det komma i väldigt intensivt? Din dotter kanske inte kommer ihåg om hon har drömt? 

• Gameofthrones

Jag lät det bara vara men att jag köpte kisskydd för sängen.

Ibland väckte jag min son det var på nått ungefärlig tid det hände.

Sen var vi  noga med våra barn att kissa en extra gång innan läggdags. Det gick över efter ett tag va kunde det vara nga veckor?? Med min äldsta?!? Kom inte håg riktigt. 

Svar på tråden Min snart femåring har börjat kissa i sömnen!