• Anonym (Är inte älskad)

Varför skiljde ni er? Berätta kortfattat.

Min man har slutat älska mig. I ett år har han inte kunnat säga ?Jag älskar dig? till mig. han har inte träffat någon ny. Han känner sig kvävd i förhållandet med mig. Livet blev inte som han tänkt sig. Han avskyr ekorrhjulet med mig. Efter 3 barn och 15 år tillsammans. 

Ja, jag känner mig ensammast i världen i vårt äktenskap. 

• Svar på tråden Varför skiljde ni er? Berätta kortfattat.
  • Anonym (Singel)

För att känslorna hade dött ut. Utåt sett var allt fint, men mellan oss fanns bara vänskaplighet. Blev ett gemensamt beslut. 

• Dexter dot com

Vi skilde oss eftersom vi efter 10 år insåg att vi hade helt olika mål och prioriteringar i livet.

• Anonym (Jag med)
    Anonym (Är inte älskad) skrev 2022-02-02 03:18:34 följande:

Min man har slutat älska mig. I ett år har han inte kunnat säga ?Jag älskar dig? till mig. han har inte träffat någon ny. Han känner sig kvävd i förhållandet med mig. Livet blev inte som han tänkt sig. Han avskyr ekorrhjulet med mig. Efter 3 barn och 15 år tillsammans. 

Var gift 16 år med problem till och från . De sista 3 åren var katastrof.  Han blev mer kontrollerande än någonsin. Kalla mig för svin dum i huvudet mm . Vägrade hjälpa hemma och jobbade inte bara satt vid datorn och körde med mig. En frisk man. Jag fick bla inte gå ut. Sen var allt annat kass sex mm . 
  • Mimosa86

Ledsamt att höra, älskar du honom? 

Är det situationen i sig med ekorrhjulet han inte pallar eller funkar ni inte som team?

vem hatar inte ekorrhjulet och alla dagar som springer i vägen som fylls med äta, jobba, sova, parera barn, läxor etc. Men ofta går det ju bra om
    man varvar det med roliga aktiviteter. sen är ju pandemin speciell. den här tiden måste man ha överseende med.

• Anonym (Är inte älskad)

Han klagar att jag är bitsk, men vem blir glad av att leva med en egoistisk surgubbe som jämt är irriterad, svär hela tiden och suckar. Den som säger det är det tycker jag. Jag tycker själv att jag har mått mkt bättre senaste åren och varit gladare- covid har gett mig mera tid att vara hemma och stressen la sig för mig. Medans han har gått åt andra hållet. Vi gör roliga saker ihop som familj med baren. Mycket aktiviteter och sport. Men ändå så klagar han att det är så mkt. det var inte så här han ville att hans liv skulle se ut, han har för många barn och är dessutom för gammal för att ha småbarn tycker han. Ändå var det jag som ville att vi skulle skaffa vårt första barn när vi var i yngre 30 års åldern. Han kunde annars vänta tills han var runt 35. 

han slutade älska mig någonstans här. jag älskar hans gamla version. Men den han är idag vet jag inte. Önskar att han vaknar upp och säger att han älskar mig. Men det kommer inte ske. Han rör inte vid mig. vi bråkar inte. Jag har gett upp att anstränga mig nu. Vi pratar normalt kring barnen. Kan diskutera nyheter och så. Ser på tv med barnen. 

han vill skiljas från mig men nu är han med mig endast för barnens skull. Hur länge kan vi leva såhär? 

jag vill inte ha mina barn varannan vecka. Så jag bara är- bråkar inte, tjafsar Inte. bara låtsas som normalt med barnen. 

• Anonym (Samma här)
    Anonym (J) skrev 2022-02-03 12:15:43 följande:

Inget sex. 

Jahapp. Ännu en. Varför blir det så här för så otroligt många?
  • Mimosa86
    Anonym (Är inte älskad) skrev 2022-02-02 23:09:30 följande:

Han klagar att jag är bitsk, men vem blir glad av att leva med en egoistisk surgubbe som jämt är irriterad, svär hela tiden och suckar. Den som säger det är det tycker jag. Jag tycker själv att jag har mått mkt bättre senaste åren och varit gladare- covid har gett mig mera tid att vara hemma och stressen la sig för mig. Medans han har gått åt andra hållet. Vi gör roliga saker ihop som familj med baren. Mycket aktiviteter och sport. Men ändå så klagar han att det är så mkt. det var inte så här han ville att hans liv skulle se ut, han har för många barn och är dessutom för gammal för att ha småbarn tycker han. Ändå var det jag som ville att vi skulle skaffa vårt första barn när vi var i yngre 30 års åldern. Han kunde annars vänta tills han var runt 35. 

han slutade älska mig någonstans här. jag älskar hans gamla version. Men den han är idag vet jag inte. Önskar att han vaknar upp och säger att han älskar mig. Men det kommer inte ske. Han rör inte vid mig. vi bråkar inte. Jag har gett upp att anstränga mig nu. Vi pratar normalt kring barnen. Kan diskutera nyheter och så. Ser på tv med barnen. 

han vill skiljas från mig men nu är han med mig endast för barnens skull. Hur länge kan vi leva såhär? 

jag vill inte ha mina barn varannan vecka. Så jag bara är- bråkar inte, tjafsar Inte. bara låtsas som normalt med barnen. 

Han låter deprimerad. Han bör söka hjälp för detta. Och du måste känna efter- vad vill du? Kan du fortsätta lev tillsammans som vänner för att inte förlora tid med barnen eller skulle du (och han) må bra av en separation?

jag tänker att inget behöver vara hugget i Sten. En separation innebär inte att ni inte kan hitta tillbaka till varandra...

oavsett om ni ska eller inte leva med varandra så tycker jag minska gå på parterapi- iallafall för barnens skull.
  • Anonym (Skild kvinna)

Skilde mig från min exman pga att jag hade noll känslor kvar, vi tog inte i varann, hade inte sex på flera år. Tanken på att bli ensam med honom när barnen blev stora fick mig att få panik. Känslorna var helt enkelt slut. 
  • Anonym (Nyskild)

För att vi blev bästa kompisar, men inget mer. Jag vill känna kärlek och åtrå till en man, inte bara vänskap. Om en kram är nivån av fysisk kontakt man känner sig bekväm med är det något som är fel. Jag älskar fortfarande honom som person, han är den jag helst vill prata med om något roligt eller tråkigt hänt. Men jag vill varken ta i honom, kyssa honom eller ha sex. 

• Anonym (A)

På grund utav misshandel.

• Anonym (Singel)
    Anonym (Nyskild) skrev 2022-02-08 19:18:34 följande:

För att vi blev bästa kompisar, men inget mer. Jag vill känna kärlek och åtrå till en man, inte bara vänskap. Om en kram är nivån av fysisk kontakt man känner sig bekväm med är det något som är fel. Jag älskar fortfarande honom som person, han är den jag helst vill prata med om något roligt eller tråkigt hänt. Men jag vill varken ta i honom, kyssa honom eller ha sex. 

Såå bra skrivet. Exakt så! 
  • Anonym (Vänster är ett skällsord)
    Anonym (Samma här) skrev 2022-02-03 12:44:17 följande:
    Jahapp. Ännu en. Varför blir det så här för så otroligt många?
    Därför att sex med samma person om o om igen år ut och år in blir ofta otroligt enformigt och tråkigt, det finns ingen spänning.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Vänster är ett skällsord) skrev 2022-02-09 18:04:38 följande:
    Därför att sex med samma person om o om igen år ut och år in blir ofta otroligt enformigt och tråkigt, det finns ingen spänning.
    och vad är kontentan av det. Sexet är det viktiga, snarare än att hålla ihop och ge barnen stabilitet och kärlek i första hand? Inte helt enkelt tycker jag.
  • Anonym (U)

Jag klarade inte av att försörja honom längre.
    Jobben han kunde få dög inte , jobben han ville ha fick han inte , så han bara satt hemma med 0 inkomst. 

• Anonym (Samma här)
    Anonym (Vänster är ett skällsord) skrev 2022-02-09 18:04:38 följande:
    Kan säga ungefär samma, med det tillägget att min sambo till slut blev ointresserad av sex, ville hellre se på tv-sporten och dricka öl. Jag fick ligga och pilla på mig själv istället om jag skulle få någon tillfredsställelse.

Men blir ju inte samma sak, vill ju ha en kuk i mig ibland. Helst en som är hård och villig.
  • Anonym (J)
    Anonym (U) skrev 2022-02-10 08:37:41 följande:

Jag klarade inte av att försörja honom längre.
    Jobben han kunde få dög inte , jobben han ville ha fick han inte , så han bara satt hemma med 0 inkomst. 

Vilken bortskämd liten gnällis. Vad sa han när du drog?
Svar på tråden Varför skiljde ni er? Berätta kortfattat.