• Malina70

Hjälp medarbetaresamtal

Jag har arbetat som sektionsledare i 2 år ,men har  inte fått varken titeln eller högre lön för det jag gör. Jag är endast koordinator som sköter och har ansvar för nästan allt på min arbetsplats. Chefen går för det mesta på möten men han har huvudansvaret förstås ,och skryter att han  kan ha 50 anställda ensam !Han är tacksam för allt jag gör , men varken titel eller pengar får jag. Jag är ansvarig som sagt för allt schema, bemanning,utrustning, fakturor, bilar , bedömningar , personal vikarier , felanmälan, installerar program  , är bäst på att ta prover i 
    hela kommunen vid behov numera  mm mm ,och jag har stenkoll på
    allt. Hur gör jag nu på min medarbetare samtal? Hur säger jag det fint? Jag vill ha högre lön annars får jag arbeta som sjuksköterska . Tacksam för hjälp. 

• Svar på tråden Hjälp medarbetaresamtal
  • JodiBabe
    Malina70 skrev 2022-01-30 11:58:23 följande:
    Hjälp medarbetaresamtal

Jag har arbetat som sektionsledare i 2 år ,men har  inte fått varken titeln eller högre lön för det jag gör. Jag är endast koordinator som sköter och har ansvar för nästan allt på min arbetsplats. Chefen går för det mesta på möten men han har huvudansvaret förstås ,och skryter att han  kan ha 50 anställda ensam !Han är tacksam för allt jag gör , men varken titel eller pengar får jag. Jag är ansvarig som sagt för allt schema, bemanning,utrustning, fakturor, bilar , bedömningar , personal vikarier , felanmälan, installerar program  , är bäst på att ta prover i 
    hela kommunen vid behov numera  mm mm ,och jag har stenkoll på
    allt. Hur gör jag nu på min medarbetare samtal? Hur säger jag det fint? Jag vill ha högre lön annars får jag arbeta som sjuksköterska . Tacksam för hjälp. 

Se dig om efter nytt jobb. Han behandlar dig som en assistent.

Beskriv allt du gör och säg att du vill ha en marknadsmässig titel och lön därav. Det är inget du behöver säga "fint". Du konstaterar bara rakt hur det är.

Kolla med facket vad dina arbetsuppgifter motsvarar för löneläge. 

Du verkar se det som han har övertaget, annars blir du sjuksköterska, men det är ju du som har övertaget. Slutar du kommer det ju visa sig att det blir skit.
  • Malina70

Precis en assistent det
    är det jag är. Städerska, chef när
    det passar, kollega när ingen annan lyckas med arbetsuppgifter. tycker du jag väntar tills medarbetarsamtal eller ska jag säga det nu? Han lovade att jag kommer få titeln men sa att han aldrig sagt det hm ???? 

• JodiBabe
    Malina70 skrev 2022-01-30 15:32:07 följande:

Precis en assistent det
    är det jag är. Städerska, chef när
    det passar, kollega när ingen annan lyckas med arbetsuppgifter. tycker du jag väntar tills medarbetarsamtal eller ska jag säga det nu? Han lovade att jag kommer få titeln men sa att han aldrig sagt det hm ???? 

Tycker du ska boka tid för samtal, att du vill växla några ord. Att du förvarnar om att du vill ha en 20 min eller något, men säg inte i förväg vad det gäller. Tycker du ska kontakta facket innan samtalet, så de kan stärka dig med argument om vad du har rätt till. De brukar också vara ganska bra på rådgivning i förhandlingssituationer.

Man ska ha betalt för det arbete man gör! Gör ni en överenskommelse i samtalet så ser du till att få det skriftligt. Att han lovar saker som han sedan förnekar tycker jag är läge att se sig om efter nya jobb. Jag tror på dig!
Svar på tråden Hjälp medarbetaresamtal