Skulle du kunna vara tillsammans med någon som tidigare varit otrogen?
???
???
Ja men får man alltid veta det?
Skulle just skriva det, inte säkert man vet om det.
Jag är runt 50 år gammal. Ny man sen några år. Han har berätta att han var otrogen när han var ca 25 år. Mycket vatten har runnit under broarna sen dess och jag kan verkligen inte bry mig om vad han gjorde som student.
Mycket beror nog på situationen, vad man tycker.
Ja, alltså. Hur får man reda på det om hen inte berättar? Tror jag läst att 50% har varit otrogna någon gång så chansen är stor att träffa på en.
Jag tänker att misstag är till för att lära sig, utvecklas och bli en bättre människa. Det är alltså snarast en fördel och inte nackdel att möta någon som någon gång varit otrogen.
Dessutom tror jag på ödmjukhet inför sina egna fel och brister och jag är helt övertygad om att livstids straff för moraliska missgärningar är totalt oförenligt med att kunna ha en hållbar relation.
Den som påstår att en gång otrogen alltid otrogen och att det inte går att förlåta går helt bort. Därför ska man ställa frågan tidigt så att man kan sålla agnarna från vetet.
Jag vet att min andra man har varit otrogen mot sitt ex en gång. Men då var det för att han verkligen ville komma ut ur den relationen. Hon är en riktig psykopat som har ställt till med mycket (även sen vi har varit ihop). Och hon hittade på alla möjliga knep så att han inte skulle lämna henne - det var bara för hans inkomst. Hon var otrogen många gånger. Så jag förstår honom verkligen. Även om det inte var en bra plan.
Varför jag undrar är lite för i många trådar läser jag om folk som skriver ex vill du verkligen ha den personen om den varit otrogen? Den kommer sannolikt va det igen osv samtidigt som jag också läst att knappt 50% av alla har någon gång varit det så då går ju väldigt många bort. Resonerar som många av er och det kan finnas väldigt många omständigheter som gör att någon är otrogen.
Ja absolut, det beror på omständigheterna.
Varför jag undrar är lite för i många trådar läser jag om folk som skriver ex vill du verkligen ha den personen om den varit otrogen? Den kommer sannolikt va det igen osv samtidigt som jag också läst att knappt 50% av alla har någon gång varit det så då går ju väldigt många bort. Resonerar som många av er och det kan finnas väldigt många omständigheter som gör att någon är otrogen.