Vid skilsmässa, ska man alltid dela på barnens omkostnader 50/50?
Jag och mitt x är skilda sedan ett år. Vi har delat på alla barnens omkostnader så som mobiler abonnemang, kläder aktiviteter och dyl 50/50. Vi jobbar båda heltid. Jag tjänar 26000 före skatt och han tjänar 52000 före skatt. Mitt första år som ensam har varit tufft Ekonomiskt. Jag har tex inte ens haft råd att ha bil i somras. Så jag kunde verkligen inte erbjuda våra fyra barn någon semester. vi var hemma under mina veckor. Och detta var en stor sorg för mig. Det blev några få dagsturer med buss. För att kunna bada. Vi var gifta i 27 år Jag och mitt x. Och vi planerade och la alltid mycket krut på semestern. så detta var för mig väldigt tungt. Jag är duktig på ekonomi, och vänder på slantarna och slösar inte. Men upplever att det ändå är svårt att få allt att gå ihop. Jag har sett och hört att många delar på barnens omkostnader efter hur mycket dom har i lön. Jag funderar på att ta upp detta med mitt x. Men är orolig för att det kan påverka vårt annars fina samarbete. vad tycker ni? Borde han betala mer än mig pga att han tjänar mer än mig? Eller ska jag bara fortsätta kämpa på? Vi har fyra barn.