• isoldelively

Kraftig blödning i vecka 13

Gravid i vecka 13 (12+4) och började idag störtblöda utan förvarning. Sprang på toaletten och det verkligen rann rött blod ner i toan. Inga klumpar, ingen smärta och hörde hjärtljud med dopler senast för 20 minuter sedan, men blodet forsar rikligare än en mens :( Alla symtom kvar, mår illa och känner mig sjuk som jag gjort sedan plusset.

När slutar hjärtat slå om det är missfall? Ställer in mig på det absolut värsta. Har en tid för ultraljud imorgon och avvaktar tills dess, har ingen lust att söka akut med tanke på att jag inte har smärta.

• Svar på tråden Kraftig blödning i vecka 13
  • Jag är bara jag

Jag har haft ett m.f v.14. Det gjorde extremt ont! Regelrätta värkar, ligga i fosterställning och önska sig döden typ. Fick ut tjocka massor. Så det tror jag inte på. Hjärtat slutar ju slå före man får m.f. Det är ju därför man får m.f- för att fostret dött. Det är inte helt ovanligt med även rätt kraftiga, men dock ofarliga blödningar som gravid. De kan bero på hematom. Bra att du ska kolla upp dig imorron.

• isoldelively
    Jag är bara jag skrev 2022-01-25 15:14:52 följande:

Jag har haft ett m.f v.14. Det gjorde extremt ont! Regelrätta värkar, ligga i fosterställning och önska sig döden typ. Fick ut tjocka massor. Så det tror jag inte på. Hjärtat slutar ju slå före man får m.f. Det är ju därför man får m.f- för att fostret dött. Det är inte helt ovanligt med även rätt kraftiga, men dock ofarliga blödningar som gravid. De kan bero på hematom. Bra att du ska kolla upp dig imorron.

Tack för svar och att du delar med dig. Det låter fruktansvärt! Har faktiskt haft hematom i en tidigare graviditet där jag blödde som mens i fem veckor, den gången gick det bra men har svårt att tänka att jag skulle ha sån tur att det går vägen nu med.

Går och känner efter hela tiden om jag inte har lite molvärk ändå. Fyfan för denna ovisshet.
  • Jag är bara jag
    isoldelively skrev 2022-01-25 16:53:57 följande:
    Tack för svar och att du delar med dig. Det låter fruktansvärt! Har faktiskt haft hematom i en tidigare graviditet där jag blödde som mens i fem veckor, den gången gick det bra men har svårt att tänka att jag skulle ha sån tur att det går vägen nu med.

Går och känner efter hela tiden om jag inte har lite molvärk ändå. Fyfan för denna ovisshet.
    Då lutar det ju starkt åt ett hematom nu med. Det brukar gå bra. Jag blödde rejält v.7 med första barnet. Fick aldrig en förklaring varför. Var övertygad om m.f, men det var det inte. Oron förstår jag absolut! Men jag tycker verkligen inte det låter som m.f.
  • isoldelively
    Tino skrev 2022-01-26 17:40:51 följande:

Hur gick det idag? 

Tack för att du frågar! Allt såg fint ut på ul, hon kunde inte se vart blödningen kom ifrån och allt såg toppen ut sa hon. Hon gissade på att det gått sönder ett blodkärl på livmodertappen. Helt sjukt att det verkligen kan forsa blod och ändå gå bra! Får komma på ny koll nästa vecka om det fortsätter, just nu småblöder jag bara.
Svar på tråden Kraftig blödning i vecka 13