Har du blivit sjuk efter vaccinering mot covid?
Som frågan lyder.
Om du testade positivt för covid strax efter sprutan, inom 7 dagar efter så välj alternativet: Jag fick covid samtidigt.
Som frågan lyder.
Om du testade positivt för covid strax efter sprutan, inom 7 dagar efter så välj alternativet: Jag fick covid samtidigt.
Kolla på facebook sidan med 30000 medlemmar där man beskriver biverkningar
konstigt att vissa inte klarat av att vara öppna för andra perspektiv än sitt eget. Men du kanske menar att dessa ljuger - ovanstående?
Biverkningar av vaccin får man ställa mot eftereffekter av viruset, och ta hänsyn till frekvensen.
Ett viktigt enzym i min kropp slutade fungera efter covid så för all framtid kan jag inte äta eller dricka vad jag vill och jag har symptom dagligen, ibland måste jag ta läkemedel, ibland är jag hemskt trött. Vi är minst 40 till i den patientgruppen som fått detta efter covid. De som har det värst kan inte arbeta eller fungera.
Min man har just i veckan fått konstaterat permanent nedsatt syresättning pga lungskador efter covid. Efter 6 minuters promenad på löpband har han 75% syresättning och det är inget bra alls.
Förutom det har han åkt till akuten tre gånger hittills pga akuta inflammationer i tarmarna, inklusive blindtarmen som fick opereras bort bara 2 v efter covid. En slump? Läkarna tror att det kan hänga ihop och han har aldrig haft några tarminflammationer innan covid.
Men nu hade vi den elaka varianten i mars 2020 innan det fanns vaccin, så omikron ger förhoppningsvis inte så dramatiska eftereffekter.
Tillägg: Vi har sedan dess tagit 2 respektive 3 vaccinsprutor och de har inte gett mer än förväntade biverkningar samt för lång mens en cykel för mig vid spruta 2 och 3.