• Anonym (Ägg)

Första utredning

Hej! 

har försökt få barn 1 år. Blev gravid vid ett tillfälle men fick missfall 

tror inte det är något fel på mig egentligen, har nämligen 2 stora barn med samma pappa, men vill påskynda processen då Jag är 34. har därför bokat en tid 

någon som vet om man kan få medicin som ger mer ägglossning redan första tillfället vid utredning ?

gör inget om det blir fler pga det, hade tom blivit glad om det var så

• Svar på tråden Första utredning
  • Anonym (3)

Nej, medicin för att ge äl ges bara om de verkligen hittar nåt fel på äl. Inte säkert de hittar nåt fel heller, det kan ju vara så att det "bara" tar tid. Ett år är inom normalen. Man brukar behöva ca 3-4 besök. Blodprov dag 3 och 21, spermaprov och sen läkarbesök.

• Anonym (Anonym)

Har du bokat privat eller via landstinget? Har för mig att det gäller 1 år från ditt mf och inte 1 år av försökt inkluderat ditt mf när utredningen är landstings finansierat. Det är väl bara för att dom ser det som att du blivit gravid och därför inte försök i 1 år helt utan resultat. Men det kanske kan vara olika på i olika regioner.
    Och som inlägget ovan så får man inget för äl om dom inte tycker du behöver det. Ser dom att du ägglossar så finns det ingen mening med att få det mer stimulerat.

Svar på tråden Första utredning