• Blåbärsskogen

Tempkurva!!

Någon som vet varför fertility friend inte registrerar ägglossning på dag 12? Det ser ju onekligen ut som att jag hade ägglossning då, men tycker det är konstigt eftersom det bara var 6 dagar efter mens... förra cykeln hade jag ägglossning 11 dagar efter mensen.Obestämd

• Svar på tråden Tempkurva!!
  • PelloBello

För att du inte tempade på cd 8,9 och 10. Då kan inte ff bekräfta ägglossning eftersom den behöver 3 dagar med högre temp än 5 dagar innan. 

• Blåbärsskogen
    PelloBello skrev 2022-01-22 15:36:39 följande:

För att du inte tempade på cd 8,9 och 10. Då kan inte ff bekräfta ägglossning eftersom den behöver 3 dagar med högre temp än 5 dagar innan. 

Ahhh... jobbade natt dom dagarna så därför kände jag att det hursom inte skulle stämma. Men det känns ju ändå tidigt att ha ägglossning på cd 12?
  • PelloBello
    Blåbärsskogen skrev 2022-01-22 16:10:39 följande:
    Ahhh... jobbade natt dom dagarna så därför kände jag att det hursom inte skulle stämma. Men det känns ju ändå tidigt att ha ägglossning på cd 12?
    Skulle man bara se till kurvan skulle jag gissa på cd 13, vilket är fullt normalt. 
    Men med tanke på ditt cm skulle jag säga att den inte varit än.
    Fortsätta tempa och se hur den ter sig Glad
  • Blåbärsskogen
    PelloBello skrev 2022-01-22 18:27:56 följande:
    Skulle man bara se till kurvan skulle jag gissa på cd 13, vilket är fullt normalt. 
    Men med tanke på ditt cm skulle jag säga att den inte varit än.
    Fortsätta tempa och se hur den ter sig Glad
    Ska göra det! Vad är "cm"? (Lite okunnig hehe) Oskyldig
  • PelloBello
    Blåbärsskogen skrev 2022-01-23 00:24:46 följande:
    Ska göra det! Vad är "cm"? (Lite okunnig hehe) Oskyldig
    Om du kollar på din bild står det cm där du fyllt i mens och flytningar :) 
    Du har fyllt i ägglossningsflytningar, som vanligtvis avtar i samband med ägglossningen. Om flytningarna stämmer känns det som du är mitt i ägglossningen nu och tempen kan höjas ännu mer närmsta dagarna. 
Svar på tråden Tempkurva!!