• Gräsligtgravid

    Mitt bästa tips mot sömnlöshet

    Hej alla hålögda medsystrar! Just gått in i v 32 och har sen ca en månad tillbaka lidit av svår sömnbrist orsakad av värk i höfter, konstant kissnödighet, hormoner I guess och annat smått o gott. Igår hade jag inte sovit mer än två timmar på tre dygn och började känna mig allvarligt desperat och rädd för var det här eländet skulle sluta. DÅ! (Det är nu jag kommer börja låta som en levande reklampelare - beware, ni som har svårt för sånt)Som ett mirakel anlände min gravidkudde beställd 14 dagar tidigare. Min inkomst är låg och jag har många gånger undrat om det verkligen var så klokt att köpa den inte precis billiga men testvinnande kudden. Men JO, skulle byta ut hela min säng mot den. Vaknade i morse upp ljuvligt utsövd och så innerligt tacksam efter en natt av betydligt mindre kissande, ingen nämnvärd värk och komfort långt över den hotellsäng jag sov hyfsat bra i för några veckor sen och sen dess med viss bitterhet har drömt mig tillbaka till. Förut utgjordes mitt underlag av berg och djupa dalar pga dubbelvikt madrass under rumpa och lår + oräkneligt antal kuddar överallt. Verkligen obekväm. Nu - jag finner faktiskt inga ord. Så sammanfattningsvis till dig som misströstar över hemska nätter - det finns bot! Om du bara ska investera i en enda pryl graviditetspryl åt dig - köp en BRA graviditetskudde! 

Svar på tråden Mitt bästa tips mot sömnlöshet