• Anonym (Jelly)

Kvinnor: tycker du att det mesta som män gör är fel?

Jag får ofta den känslan åtminstone. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor: tycker du att det mesta som män gör är fel?
  • Anonym (äää)

Jag valde det sista alternativet, men vill bara påpeka att det gjorde lite ont i språkvetarhjärtat att det inte står "nej" där. 

Det är viktigt med språket Glad

• Anonym (Jelly)
    Anonym (äää) skrev 2022-01-22 11:23:07 följande:

Jag valde det sista alternativet, men vill bara påpeka att det gjorde lite ont i språkvetarhjärtat att det inte står "nej" där. 

Det är viktigt med språket Glad

Ja, det är beklagligt att man inte kan redigera här på Familjeliv.
  • Anonym (Beror på)

Det beror på vilken man du pratar om. Generellt, nej.

• Anonym (U)

Alla män är inte likadana.
    För vissa män är svaret Ja, för andra män är svaret Nej.

• Anonym (Ja)

De flesta män är fantastiska personer! 

• EliS86

Självklart inte! 

några av mina närmsta vänner är män som jag ser upp till och gärna tar råd ifrån osv. 

Sen tycks jag kanske inte välja samma kategori av män för dejting vilket är mitt stora problem. I den slutna skaran litar dessvärre svaret närmare ett ja oftast. Men lasten ligger ju hos mig och jag jobbar på det (att välja klokare dvs)! :p 

• Anonym (?)
    Anonym (Jelly) skrev 2022-01-22 11:10:31 följande:
    Vad bygger du den känslan på?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Jelly) skrev 2022-01-22 11:10:31 följande:
    Kvinnor: tycker du att det mesta som män gör är fel?

Kan inte rösta, för det går inte att generalisera en hel grupp sådär.
    Men mycket som 'män' gör som helhet har positiva utfall på samhället, samtidigt har mycket som 'män' som grupp gör förödande konsekvenser för kvinnor, barn och andra män... så det går inte att rösta tycker jag.

Eftersom att det globalt är män som har mest inflytande, kan de också som grupp ha mycket positiv och negativ inverkan på hela världen.
  • isotop

Ni gör alltid fel ja. misstänker att du menar det sexuella, men jag är beredd på att säga att ni alltid bara gör fel. Typiskt män kan  inte ta instruktioner

• Anonym (man)

Det enda fel män generellt gör är att de prioriterar relationer för lågt. 

Därutöver finns det två skaror män: de lata och de ambitiösa.  De lata tenderar att göra det mesta rätt. De ambitiösa tenderar att höra det mesta rätt. De bästa och sämsta individerna i samhället har alltid oftast varit män.

• Anonym (man)
    Anonym (man) skrev 2022-02-27 10:16:45 följande:

Det enda fel män generellt gör är att de prioriterar relationer för lågt. 

Därutöver finns det två skaror män: de lata och de ambitiösa.  De lata tenderar att göra det mesta rätt. De ambitiösa tenderar att höra det mesta rätt. De bästa och sämsta individerna i samhället har alltid oftast varit män.

Det ska stå: "De lata tenderar att göra det mest fel".
  • Anonym (hederlig)

Män i min omgivning nu gör ofta mycket rätt.

Män i världen i stort gör ofta rätt mycket fel med den makt de har, tycker jag.

Min far var bara en Putin i miniformat. Han är den ende man jag har hört säga "om jag hade 100 gubbar till som jag så hade vi tagit över det här landet" och mena det. 

Min svärfar har varit kommungubbe och har också haft en hel del "ekonomisk planering" för sig och anlitat folk till höger o vänster i sina "affärer". 
    En annan släkting som jobbat på Skatte vägrade umgås med honom när han fortfarande var gift med svärmor. Så jag tycker nog han är en mygelgubbe jag, och mygelgubbar finns det gott om, de flesta har inte ens vett att skämmas.

Svar på tråden Kvinnor: tycker du att det mesta som män gör är fel?