• Shofalerittan

Vattniga flytningar

Hej. Jag är gravid i v 36 och hela dagen har jag haft sjukt vattniga flytningar. jag tror inte att det är vattenavgång, för det rann betydligt mer under min första graviditet, men det är ändå som vatten och jag har fått byta trosor typ 3 ggr för att dom varit obehagligt blöta. Jag har pågående herpesutbrott och corona just nu, kan det ha nånting med det att göra? Jag har lite ont i magen också, men jag var magsjuk igår så det kan ha nått samband. Bebisen rör sig som vanligt så är inte orolig över det. Har ringt till förlossningen massa ggr redan och de är så jävla otrevliga och dumförklarar en, så vågar inte ringa igen om någon annan haft nått liknande? 

• Svar på tråden Vattniga flytningar
  • Anonym (Tina)

Så tråkigt att de är otrevliga på förlossningen! 
    Det är vanligt med rikliga vattniga flytningar i slutet av graviditeten, och det kan vara svårt att veta om det är fostervatten eller flytningar.
    Krya på dig!   Jag är också i vecka 36 och har åkt på coronan nu, jobbigt. 

• Anonym4848

Tråkigt att känna så av att ringa förlossningen! Rynkar på näsan

Jag är i v. 37 och kan också ha lite sådär vissa dagar. Oftast har han knappt nåt, sen helt plötsligt en dag kan det bli sådär blött! Är nog helt normalt tänker jag. Känner du igen hur fostervatten luktar från din förra förlossning?

• Anonym4848
    Anonym4848 skrev 2022-01-21 22:44:56 följande:

Tråkigt att känna så av att ringa förlossningen!  // Rynkar på näsan

Jag är i v. 37 och kan också ha lite sådär vissa dagar. Oftast har han knappt nåt, sen helt plötsligt en dag kan det bli sådär blött! Är nog helt normalt tänker jag. Känner du igen hur fostervatten luktar från din förra förlossning?

*jag, inte han
  • Shofalerittan

Kan inte citera er konstig nog? svarar så här istället. Ja det är tråkigt, men barnmorskorna är nog stressade. 

Det är jobbigt med coronan men har inte så jobbiga symtom iaf, hoppas du blir frisk snart Tina. <3

Jag minns inte hur eller om vattnet vid förra graviditeten hade nån doft. Jag födde mitt första barn 2 månader för tidigt så det var ganska stressigt när det gick haha. Det här luktar typ ingenting, kanske lite surt? 

• Butembobaby

Jag hade sen vattenavgång när jag födde min dotter. Hade väldigt vattniga flytningar i ett par dagar, och sen en natt så var det så pass mycket att jag kände när det sipprade ut. Jag samlade upp lite i en kopp och det var genomskinligt med vita flagor i. Det luktade mycket speciellt. Ingen doft jag känt förr. 

Jag satte i en ordentlig binda och den fyldes. Jag ringde då till förlossningen och sa att jag trodde mitt vatten gått. Förklarade utseendet, mängden och färgen för dem. Jag fick komma in nästa dag på undersökning. De bad mig ta med min binda för undersökning också. Jag fick göra gynundersökning och ctg och de kom fram till att det var vattnet som sipprade. 

Eftersom värkarna aldrig kom igång fick jag komma in dagen efter på igångsättning pga. Infektionsrisken. 

Om du tror att det är vattnet skulle jag ringa ordinarie bm och be om råd ifall förlossningen inte r till hjälp :) 

Lycka till!

• Anonym (Kanske)

Om det luktar surt låter det som kiss?
    Mitt luktade lite som sperma. Åt det saltare hållet.

• Anonym4848

Många säger att lukten av fostervatten inte går att ta miste på, luktar typ sperma/sex. Så om du inte tänkt riktigt på det, eller lite surt, låter det ju som flytning bara kanske?

Svar på tråden Vattniga flytningar