• Läsia

Tråkiga släktingar från mans sida

Min mans bror (25år) kallade sonen (8 år) " korkad idiot" framför mina ögon.

Hej

Hur kommer ni reagera om ni fick veta att din bror kallar din sonen korkad idiot?

Vilka konsekvenser tror ni att måste vara för bror!

Kommer ni att avbryta kontakten med sin bror?

P.s: bror kallade sonen sådär för att sonen sa att vill vänta vid dörren för att gå ut.

• Svar på tråden Tråkiga släktingar från mans sida
  • Mortiscia80

Man bryter inte kontakten för en sån sak men pratar så klart ut med den det gäller.

• gröt

Man tar ett snack med brodern där man är tydlig med att det är helgalet att säga så till ett barn. Sedan ska brodern be barnet om ursäkt på ett genuint och rakt vis.

Självklart pratar man med barnet om att broderns beteende var uselt och totalt oacceptabelt. Barnet väljer själv om han vill godta ursäkten.

• Läsia
    Man tar ett snack med brodern där man är tydlig med att det är helgalet att säga så till ett barn. Sedan ska brodern be barnet om ursäkt på ett genuint och rakt vis.

Självklart pratar man med barnet om att broderns beteende var uselt och totalt oacceptabelt. Barnet väljer själv om han vill godta ursäkten.

Det är problemet. Brodern köpte plattan till sonen gav den utan att säga förlåt. Min man hade ingen snack med sonen, istället sa han till mig att det är jag som måste ta snack med brodern för att jag var vittne och jag skulle inte berätta om det till honom för det kan störa deras relationer????.
    Var i chock. 
Svar på tråden Tråkiga släktingar från mans sida