• Trantjejen

Testosteronbehandling

Jag och min sambo har försökt att få barn ett tag. Han går på nebido, undrar om det är någon annan som har lyckats med det? Obestämd

• Svar på tråden Testosteronbehandling
  • Anonym (')

Jag har snarare hört tvärtom. Testosterontillskott (anabola) kan minska fertiliteten. 

• Trantjejen

Formulera mig kanske fel, vet att den behandlingen minskar fertiliteten väldigt mycket. Men det kan gå ändå, så undrar om det har funkat ändå för någon annan? (Det har alltså inte funkat för oss)

• Fotella

Hej! Lyssna inte på det svaret ovanför, de är lite skillnad på testosteron-terapi och anabola. Min man går på testo terapi (nebido) och hade gjort det i ca 2 år. En dag bestämde vi oss för att skaffa barn och efter 3 e försöket runt ägglossning så plussade vi. Kan tillägga att vårt sexliv var inte så aktivt eller att vi försökte aktivt men ut kom det en stor flicka på nästan 4300 kg! 

• Trantjejen
    Fotella skrev 2022-01-20 01:45:18 följande:

Hej! Lyssna inte på det svaret ovanför, de är lite skillnad på testosteron-terapi och anabola. Min man går på testo terapi (nebido) och hade gjort det i ca 2 år. En dag bestämde vi oss för att skaffa barn och efter 3 e försöket runt ägglossning så plussade vi. Kan tillägga att vårt sexliv var inte så aktivt eller att vi försökte aktivt men ut kom det en stor flicka på nästan 4300 kg! 

Oj va roligt att höra, det gick ju jättesnabbt. Vi ska få extra hjälp nu eftersom det inte funkar. Svårt att hitta info om hur stor chansen är. Så tack för att du berätta, då finns det ju chans!!
  • Anonym (lift)
    Fotella skrev 2022-01-20 01:45:18 följande:

Så för att det fungerade för er så minskar inte trt fertiliteten kraftigt.. det går bara emot 99.9999% av all forskning inom området men klart du har rätt.

Till ts: Antar att hans värden är riktigt illa om han lyckats få en behandling i Sverige men om det är möjligt skulle jag rekommendera att hoppa av den under perioden ni försöker, glöm inte en pct om han gör detta.
Svar på tråden Testosteronbehandling