• Lorangan

Har du flytt stadslivet under corona?

Jag har sett att det dyker upp artiklar som pratar om en ny grön våg, folk flyttar från storstäderna ut på landet. Jag har själv varit i tankarna på att flytta från Stockholm för att kunna bo billigare, vara närmare naturen och få en högre livskvalitet. Är de någon här på forumet som är en del av en ny grön våg? Blev det som ni tänkte er? 

tidningensyre.se/2021/28-okober-2021/ny-gron-vag-fler-unga-valjer-landet-efter-pandemin/

• Svar på tråden Har du flytt stadslivet under corona?
  • Anonym (anonym)
    Lorangan skrev 2022-01-19 12:10:39 följande:

Jag har sett att det dyker upp artiklar som pratar om en ny grön våg, folk flyttar från storstäderna ut på landet. Jag har själv varit i tankarna på att flytta från Stockholm för att kunna bo billigare, vara närmare naturen och få en högre livskvalitet. Är de någon här på forumet som är en del av en ny grön våg? Blev det som ni tänkte er? 

tidningensyre.se/2021/28-okober-2021/ny-gron-vag-fler-unga-valjer-landet-efter-pandemin/

Nej.
    Jag är kroniskt sjuk, utan körkort och dålig ekonomi. De som flyttar från Sthlm ut på landet har väl råd när de säljer sina miljonlägenheter, plus att de har körkort så att de kan bo på landet trots långa avstånd.

Det är billigt att vara rik och frisk.

Fan vad jag är bitter och avundsjuk.  
  • Anonym (Flytta?)
    Anonym (anonym) skrev 2022-01-19 16:24:32 följande:
    Nej.
    Jag är kroniskt sjuk, utan körkort och dålig ekonomi. De som flyttar från Sthlm ut på landet har väl råd när de säljer sina miljonlägenheter, plus att de har körkort så att de kan bo på landet trots långa avstånd.

Det är billigt att vara rik och frisk.

Fan vad jag är bitter och avundsjuk.  

Behöver du tillgång till stora sjukhus? Isf förstår jag att det blir knepigt. Men det borde väl gå att hitta en tämligen billig lägenhet utanför centrum som är närmre landet även om det inte är ute på vischan.

Menar, man lever bara en gång, försök hitta en kompromiss så du också kan vara nöjdare med tillvaron. 

• Anonym (Läs)
    Lorangan skrev 2022-01-19 12:10:39 följande:

har du läst artikel?
    "En ny enkätundersökning visar att många unga européer kan tänka sig att bo i mindre städer."

"
    I den europeiska enkäten svarade majoriteten att de föredrar att bo i en stad med en befolkning under 100 000 invånare. Bara tolv procent föredrar att bo i en miljonstad"

Den visar mer på viljan att flytta från storstäder, över en miljon invånare,  till mindre städer. 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Flytta?) skrev 2022-01-19 16:30:28 följande:

Behöver du tillgång till stora sjukhus? Isf förstår jag att det blir knepigt. Men det borde väl gå att hitta en tämligen billig lägenhet utanför centrum som är närmre landet även om det inte är ute på vischan.

Menar, man lever bara en gång, försök hitta en kompromiss så du också kan vara nöjdare med tillvaron. 

Jo visst... kanske kan hitta något på landet men ändå med en kort resa till närmsta stad...
    Tyvärr brukar små orter med lägenheter numera ha invånare som gör dess centrum otryggt. :( massor med vapen och vandalisering nuförtiden.

Sjukhus är inte viktigt.. men jag har fysiska skador som gör att jag inte tror jag kan ta hand om ett hus själv... har exempelvis svårt att reglera kroppsvärme och kan få extreeeemt ont av kyla... :( Har massor av fysiska skador som gör att det tyvärr är bekvämare att bo i lägenhet med nära till stan och så...
Svar på tråden Har du flytt stadslivet under corona?