• Elmaccos

Avläsa tidigt graviditetstest gjort med RFSU

Hej,

Vi försöker bli gravida och tog idag ett tidigt graviditetstest av märket RFSU. Som ni ser på bilden är teststrecket väldigt ljust, men vad jag kunnat läsa på nätet så skall det ändå vara positivt? Skrattande Skall ta ett nytt imorn från Clearblue men är otålig och orkar inte vänta tills imorn, därför tänkte jag höra med er som varit med förut. Är min sambo gravid?

• Svar på tråden Avläsa tidigt graviditetstest gjort med RFSU
  • Elmaccos
    Emjol skrev 2022-01-19 11:23:40 följande:

Ja det är positivt Glad

Åh vad jag hoppas att du har rätt! (Vågar inte ropa hej ännu dock..) men försöker tänka logiskt. Strecket finns inte där från början och kommer bara när kroppen producerar hCG-hormonet. Men varför är strecket så ljust då? Kunde de inte vara mörkare så man var säker på sin sak...Tungan ute
  • Jemp

Ja, det är positivt. Om bilden inte är redigerad är det dessutom inte fruktansvärt svagt, men jag känner igen känslan. 

• Elmaccos
    Jemp skrev 2022-01-19 11:44:26 följande:

Ja, det är positivt. Om bilden inte är redigerad är det dessutom inte fruktansvärt svagt, men jag känner igen känslan. 

Åh! Vad kul! Nej, inte redigerad alls. Märkte också att strecket efter typ 15 minuter var lite starkare men som jag förstod det så skall man bara avläsa det max 5 minuter efter att man gjort testet? Glad
  • Jemp
    Elmaccos skrev 2022-01-19 11:52:23 följande:
    Åh! Vad kul! Nej, inte redigerad alls. Märkte också att strecket efter typ 15 minuter var lite starkare men som jag förstod det så skall man bara avläsa det max 5 minuter efter att man gjort testet? Glad
    Ja, de är bara giltiga inom den tid som står. 

Jag följde upp med ett digitalt för att få det svart på vitt. Men var ändå skönt när vi väl gjort första ultraljudet och fått det bekräftat på riktigt (först i v 12 tyvärr). 
  • Kexsmula

Det är garanterat positiv, grattis! Bara att ta fram skumpan och cigarren nu.

• Elmaccos

Tack för alla grattisar! Imornbitti skall vi ta ett clearblue för att se och vara helt säkra (förväntad mens är på lördag) tänkte posta resultatet från clearblue här också. Spännande!

• Elmaccos

Var uppe inatt och testade med Clearblue, jag kan väl säga att visst ser det ut som att ni hade rätt, min sambo är gravid! Skrattande Känns inte som vi behöver ta ytterligare något test på lördag när mensen skall komma, detta räcker. Wow, vad coolt. Vilken känsla! 

Svar på tråden Avläsa tidigt graviditetstest gjort med RFSU