Sover du med tampong?
Sover du med tampong?
Sover du med tampong?
Naturligtvis inte, det är hälsofarligt.
Varför? Tampong kan man ju ha i i 5 timmar. Om man inte sover längre än 5 timmar borde det vara säkert?
Max 8 timmar är det visst. Så om man inte sover mer än 8 timmar är det lugnt.
Ja alltid
Ja, innan jag stoppade in en spiral och på så vis blev av med stora delar av mensen, så gjorde jag det. Plus stor binda och handduk. Annars var alternativet blodbad.
Ja, när det är riklig mens. Det är inte farligt, står till och med på något tampongpaket att man kan ha den på natten. Jag tar en tampong plus binda när det är som mest. Då sätter jag in den precis innan jag lägger mig och byter direkt när jag vaknar.
Jag gjorde det under några år men har slutat. Mest för att jag oftast vill sova längre än de där 8 timmarna man får ha en tampong.
Kör alltid tampong dagtid och då kan det också vara lite skönt för slemhinnorna att få vila på natten. Så numer kör jag binda i två nätter och sen blöder jag så lite att jag kan sova utan och bara stoppa i en tampong igen direkt jag vaknar. Funkar bra även om jag sover lite sämre de två nätterna med binda.
Ja alltid!
innan använde jag alltid binda, av nån anledning tyckte jag det kändes obehagligt med tamponger. Men så bestämde jag mig för att försöka och nu har jag inte använt binda på över 2 år. Såååå skönt med tampong!
sover med tampong kanske 3 nätter, övriga klarar jag mig med trosskydd.
Japp, de första dagarna. Alternativet är typ att vara vaken hela natten. Risken för TSS är gravt överdriven .
Jag är över 50. Har använt tampong sen gymnasiet ungefär. Har alltid sovit med tampong 2-3 dygn i början. När mensen sedan avtagit har jag använt trosskydd bara. Har aldrig gillat bindor eller menskopp.
Jag har aldrig haft några problem med att ha sovit med tampong. Jag förstår inte varför en del verkar vara så livrädda för det, eller säger att det är "livsfarligt". Det är det uppenbarligen inte.
Max 8 timmar är det visst. Så om man inte sover mer än 8 timmar är det lugnt.
Ja alltid. Har aldrig använt binda. Obehagligt och känns som att ha en blöja typ.
Jag sover allt med tampong och har gjort så i nästan 30 år. Fungerar utmärkt. När jag blöder som mest har jag både tampong och handduk i trosorna för att inte få blod i sängen. När jag blöder mindre har jag ett tvättlapp i frotté som binda nattetid. Händer att jag har samma tampong 10-12 timmar om jag inte har möjlighet att byta (när jag blöder mindre), även det har fungerat i drygt 30 år och jag har aldrig blivit sjuk.
Jag föredrar tampong framför binda för av binda blir det fuktigt och äckligt vilket ger mig klåda och ibland t o m svamp.
Alltid! Alltid gjort. Risken för tss är galet liten. Byter innan sovdags och byter så fort jag vaknat. Skulle inte klara av att sova med binda tror jag, sover dessutom bäst naken. Jag tycker det är så himla obehagligt att ha binda....