• Anonym (Extraordinary)

Vad sårar mest tycker du? Dejt eller sex?

Om du nyligen blivit singel så kan du kanske lättare relatera till tankarna, men såklart är det trevligt om andra också svarar och kan se saken mer objektiv.

Tänk dig att du nyligen separerat från den du bott med och delar ett liv med. 

Om du hade lite känslor kvar eller var osäker och fick veta att ditt ex hade:

-bokat in en dejt eller nyligen varit på dejt och verkade lycklig och skulle träffa samma person igen snart

eller

-att ditt ex hade träffat en ny och hade sex med denne 

Vad skulle såra dig mest? Varför? Och hur skulle ni pratat med exet om denne pratade om den Nya?

• Svar på tråden Vad sårar mest tycker du? Dejt eller sex?
  • Fjäril kär

Min exman hade kvar känslor för mig när vi skildes så han var verkligen inte glad när han listade ut att jag hade sex och dejtade. (vilket tillhörde mitt privatliv som han inte hade med att göra överhuvudtaget så det dröjde länge innan han klurade ut vem det var).

Trots att det tog flera år innan jag ens var intresserad av att träffa någon efter skilsmässan så var han ändå sur över att jag en dag faktiskt hade sex med nån. Att han själv ville ha nån som ersatte mig var inte samma sak tyckte han. Det var ju bara på skoj typ... *yeah right*...

Han förlovade sig men var ändå sur över att jag dejtade med flera och levde singellivet.

Nu är jag själv nybliven sambo efter några år som singel och det suras det över ändå.. Fast han är förlovad och sambo.. Jag vet att det finns känslor kvar för honom, det kommer små hintar ibland..

Om jag bryr mig? Inte ett dugg. Det är hans förhållande som tar stryk av hans kvarvarande känslor - inte mitt problem.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Extraordinary) skrev 2022-01-17 21:19:13 följande:
    Vad sårar mest tycker du? Dejt eller sex?

Om du nyligen blivit singel så kan du kanske lättare relatera till tankarna, men såklart är det trevligt om andra också svarar och kan se saken mer objektiv.

Tänk dig att du nyligen separerat från den du bott med och delar ett liv med. 

Om du hade lite känslor kvar eller var osäker och fick veta att ditt ex hade:

-bokat in en dejt eller nyligen varit på dejt och verkade lycklig och skulle träffa samma person igen snart

eller

-att ditt ex hade träffat en ny och hade sex med denne 

Vad skulle såra dig mest? Varför? Och hur skulle ni pratat med exet om denne pratade om den Nya?

Ingen skillnad. Är man inte över sitt ex, så blir man ledsen av båda sakerna. 
  • Anonym (Rebecca)

Tycker man att det blir obekvämt att ens ex pratar om sin nya är det ju bara säga det? Att du inte vill eller är redo att diskutera vem hen ligger med?

• Anonym (Fellix)

Sex. Men det är en fruktansvärt dålig ide att prata om sådana seker med exet.

• Anonym (Cecilia)

Jag skulle nog säga att det beror mer på vem det är än själva handlingen.

Att hitta ett krogragg eller random Tinderdejt kvittar då det inte är nån man känner.

Handlingen svider mer för den som har kvar känslor om det är en person man känner till. Nån i bekantskapskretsen eller bland nära gemensamma vänner. Och allra helst om det når exet i nån form av onödig information. Dvs man medvetet berättar vad man gör och med vem fast exet egentligen inte har med det att göra. Vet man att exet har kvar känslor så är det ju både onödigt och elakt att berätta sånt.

• Anonym (knull som knull med eller utan känslor)

Båda är lika sårande om man inte kommit över nån. Personligen hade jag tagit ett långt avstånd efter en separation. Hade också markerat att jag inte velat dela såna saker med ett ex förrän lång tid passerat eller båda gått vidare. I majoriteten av alla separationer är det ju bevisligen männen som direkt träffar nya. Kvinnor behöver ofta bearbeta  medan män kastar sig in i nästa för att slippa möta sig själv. Därför blir det för ojämnt och plågsamt.

Svar på tråden Vad sårar mest tycker du? Dejt eller sex?