• Troublez

Först positivt sen negativt

Hej på er!

Jag ska försöka hålla denna historia kort?

Den 3:e januari testade jag positivt på flera tester, dagen efter tog jag ett cb digital som visade gravid 1-2. Det gick en vecka och gravidsymtomen kom som en smäll på käften med grovt illamående, kräkningar, krypningar i benen, skarp näsa, knäppa slemhinnor? finns det på en lista? I have it? några dagar senare tar jag ett nytt digitalt test eftersom mitt slocknat och fick då samma resultat. Mindre en 12 h senare gör jag likadant men får då ett ?inte gravid?.

Så klart blev jag superledsen och förstod inte alls vad som händer och bestämmer mig för att ta det lugnt och andas, jag känner mig ju fortfarande gravid. Ringer till olika barnmorskemottagningar som vägrar ta emot mig eftersom jag inte haft ont eller haft några blödningar. Det har nu gått en vecka sedan det första negativa resultatet och jag har varken haft ont eller någon blödning och mina symtom fortsätter att öka , jag har kräkts hela helgen och nu vet jag inte längre vad jag ska göra.

Den BM jag pratade med idag sa ?det är bara att vänta och se, har du inte haft en blödning inom 6 månader får du återkomma, men jag skulle säga att du kan lita blint på gravtesten?

Är det någon som varit med om detta? Berätta gärna vad som hände och hur det gick sen :)

• Svar på tråden Först positivt sen negativt
  • svansmamman
    Troublez skrev 2022-01-17 14:58:46 följande:
    Först positivt sen negativt

Hej på er!

Jag ska försöka hålla denna historia kort?

Den 3:e januari testade jag positivt på flera tester, dagen efter tog jag ett cb digital som visade gravid 1-2. Det gick en vecka och gravidsymtomen kom som en smäll på käften med grovt illamående, kräkningar, krypningar i benen, skarp näsa, knäppa slemhinnor? finns det på en lista? I have it? några dagar senare tar jag ett nytt digitalt test eftersom mitt slocknat och fick då samma resultat. Mindre en 12 h senare gör jag likadant men får då ett ?inte gravid?.

Så klart blev jag superledsen och förstod inte alls vad som händer och bestämmer mig för att ta det lugnt och andas, jag känner mig ju fortfarande gravid. Ringer till olika barnmorskemottagningar som vägrar ta emot mig eftersom jag inte haft ont eller haft några blödningar. Det har nu gått en vecka sedan det första negativa resultatet och jag har varken haft ont eller någon blödning och mina symtom fortsätter att öka , jag har kräkts hela helgen och nu vet jag inte längre vad jag ska göra.

Den BM jag pratade med idag sa ?det är bara att vänta och se, har du inte haft en blödning inom 6 månader får du återkomma, men jag skulle säga att du kan lita blint på gravtesten?

Är det någon som varit med om detta? Berätta gärna vad som hände och hur det gick sen :)

Ta ett nytt cb digital med veckoindikator med morgonurin imorgon. Att det senaste test du tog visade negativt skulle teoretiskt sett kunna bero på att du inte tog testet med morgonurin och att koncentration i urinen helt enkelt var för låg. 

Om cb visar gravid 2-3 imorgon är förmodligen allt som det ska. Om testet däremot fortsatt visar gravid 1-2 eller om det står att det är negativt är det förmodligen fråga om ett tidigt missfall, MA eller utomkveds. 

Jag håller tummarna för att allt är som det ska! 
  • Troublez

Har tagit flera test efter detta både med och utan morgonurin och fått negativt test. Det som stör mig är att man ska få detta bekräftat av läkare, vilket ingen vill ta emot mig så jag ska vänta ytterligare 4 veckor på att få detta bekräftat plus att om jag nu fått ma eller mf så borde väl ändå symtomen minska inte öka?

Som exempel kan jag ta dagens händelser.

Jag var supertrött på em och ledsen efter allt som hänt så jag somnade en stund och nu kom bonussonen och väckte mig och hade lagat mat men jag kunde inte förmå mig att gå upp och äta då jag höll på att kräkas pga doften och jag ville inte göra honom ledsen?

Om det är ma eller mf så borde embryot dött ett par dagar innan det första negativa testet right? Vilket innebär att symtomen fortsatt att öka i över en vecka nu?

• svansmamman

Får du negativt även på cb? I sådana fall är du nog inte gravid och förmodligen är hormonerna ute ur kroppen eftersom testerna är så pass känsliga. Om det är för lite hormon för att ge utslag på gravtest är nog symptomen du upplever kopplat till något annat än just graviditet.

• Troublez

Det var ett mf som bekräftades efter mycket om och men av grannkommunens sjukvård? det tog hårt men den tog det inte lång tid innan jag plussade igen :) dock har jag ingen som helst aning om hur långt gången jag är den här gången då jag varken blödigt eller kunnat hitta min ÄL ????

så det återstår att se.

förmodligen var det redan ?klart? när jag plussade där första gången men att kroppen inte fattat det 

Svar på tråden Först positivt sen negativt