Först positivt sen negativt
Hej på er!
Jag ska försöka hålla denna historia kort?
Den 3:e januari testade jag positivt på flera tester, dagen efter tog jag ett cb digital som visade gravid 1-2. Det gick en vecka och gravidsymtomen kom som en smäll på käften med grovt illamående, kräkningar, krypningar i benen, skarp näsa, knäppa slemhinnor? finns det på en lista? I have it? några dagar senare tar jag ett nytt digitalt test eftersom mitt slocknat och fick då samma resultat. Mindre en 12 h senare gör jag likadant men får då ett ?inte gravid?.
Så klart blev jag superledsen och förstod inte alls vad som händer och bestämmer mig för att ta det lugnt och andas, jag känner mig ju fortfarande gravid. Ringer till olika barnmorskemottagningar som vägrar ta emot mig eftersom jag inte haft ont eller haft några blödningar. Det har nu gått en vecka sedan det första negativa resultatet och jag har varken haft ont eller någon blödning och mina symtom fortsätter att öka , jag har kräkts hela helgen och nu vet jag inte längre vad jag ska göra.
Den BM jag pratade med idag sa ?det är bara att vänta och se, har du inte haft en blödning inom 6 månader får du återkomma, men jag skulle säga att du kan lita blint på gravtesten?
Är det någon som varit med om detta? Berätta gärna vad som hände och hur det gick sen :)