• Hoppas 2012

Tacksam för hjälp gällande ÄL :)

Hej på er!

Jag behöver er expertis med att tänka nu :)
    Använder CB digitala advanced ÄL test (lila) och fick 3/1 maximal fertilitet på den = det står att man har ÄL inom 24-48 h.
    Från vilken dag ska jag då räkna? Allstå blir tokig haha, Själva äggsläppet kan alltså varit 4 alternativt 5/1? Är då 6/1 ÄL+1?

För testade negativt igår och vet ej vilken ÄL jag egentligen var på. Kan man ha ex ÄL den 6/1 men bli befruktad den 7 eller 8/1?

Förlåt för rörigt inlägg men osäker hur jag ska räkna :)

Tack för hjälp

• Svar på tråden Tacksam för hjälp gällande ÄL :)
  • Jag är bara jag

Äl bör ha skett inom 2 dygn. Men det går ju aldrig veta exakt när ägget släpper. När det släppt lever ägget max ett dygn. Så drar vi till kan du haft äl sent den 5:e och befruktningen (om du nu är gravid) kan ha skett relativt sent den 7:e. Det kan ju varit tidigare också. Oavsett är det väl tidigt för ett positivt gravtest. Vänta tills 14 dagar efter den 6:e för säkrare resultat. 

• Lojsan DN

Hej, 
    jag använder Clearblue fertilitetsmonitor enligt den hade jag ÄL (maximal) den 15-16/1, ska jag gå efter min temp så hade jag ÄL den 18/1. Så jag tror ju att clearblue visar de mest fertila dagarna och 1-2 dagar senare kommer ÄL. 

Svar på tråden Tacksam för hjälp gällande ÄL :)