Mens efter MA
I September fick jag konstaterat MA I vecka 13. Lång historia kort så sluta det med skrapning 1,5 vecka senare.
Efter ganska precis en månad fick jag mens. Men blödde knappt något. Hade rosa/röda flytningar i 4 dagar. Samma längd som min normala mens men ytterst lite blödning.
Efter ganska precis två veckor hade jag tydliga äl symptom.
Två veckor senare testa jag svagt svagt på gravtest, sedan negativt. Sedan kom mens igen på bim. Men den gången bara rosa flytningar i knappt två dagar.
Två veckor senare hade jag tydliga äl symptom igen.
Och nu två veckor senare testa jag svagt svagt igen, sedan negativt, och nu har jag rosa flytningar igen. Det kommer liksom bara på pappret, knappt nåt i trosskyddet ens. Samma tidigare månader.
Jag rådfrågade en bm förra mensen som förklara att eftersom blödningarna är regelbundna så har jag mest troligt äl. Men att slemhinnan inte hunnit växa på sig pga skrapningen. Jag har skrapas förut, senast efter förlossningen i april då jag hade mycket rester kvar. Men då har mensen alltid kommit i normal styrka månaden efter.
Nu har jag alltså haft mens tre gånger sedan skrapningen, regelbundet, men jag blöder knappt alls?!
Har någon varit med om detta? När har mensen isf blivit normal?