• JagGillarTomater

Brun flytning

Jag tror absolut inte att det är någon fara men man är ju nojjig.

På 16DPO (plussade på 12DPO) skulle jag kissa men torkade mig först, det har nu blivit en vana att göra så först.

När jag torkade mig fastnade det på pappret en flytningsklump som hade brunt blod, det var en klistrig flytning fast som sagt med koagulerat blod. Min sambo var i badrummet och såg det, han tyckte det såg ut som bajs haha.. När jag fortsatte torka mig var det som att blodet hade smulats sönder, så pass koagulerat alltså.

Var det implantationsblödningen som hade koagulerat och nu kommit ut? Eller vanlig blödning från slemhinnorna? När jag t.ex har mens så blöder jag i max 24h, med smärtor.

I princip varje kväll sedan plussandet har jag ett dragande i livmodern aom håller på i en 10sek till en halv minut var 30e minut, några 3-4 gånger.. Annars ingen konstig smärta. Gravidtäppan verkar ha lugnat sig, bröstvårtor är dock rödare och kliar, även svullnad likaså brösten i sig. Magen har också svullnat upp. Streck på graviditetstest ser starkare ut varannan dag som jag testar.

Har dateringsultraljud I v10 så håller tummarna att det ser bra ut!

• Svar på tråden Brun flytning
  • Surskit

Jag hade liknande flytningar och till och med mensliknande större blödning i början av graviditeten. Jag fick göra VUL i v. 7+2 och där förklarade de att blödningar kan vara tecken på missfall, men kan bero på så mycket annat också. Nu är jag i vecka 17 :)

Lycka till!

Svar på tråden Brun flytning