• Anonym (Katarina)

Ångrar familjeliv

Hej

Jag är en snart 30 åring kvinna som har man och ett litet barn (1,5) år.

Jag har upptäckt hur begränsande det är med familj , och att min man är ganska tråkig.

Vi har inte så mycket att prata om förutom barnet. Han har också en del brister..

Vi har en kärleksfull relation och tacklar vardagen tillsammans. Men är så fruktansvärt uttråkad . Han kommer inte direkt att ändras . Jag vill bryta upp och inte vara i en relation igen.

Jag vill vara fri. ( såklart är mitt barn prio 1 men fri relationsmässigt)

Men klarar inte av att såra min man!

Fler kvinnor som känner såhär efter barn?

• Svar på tråden Ångrar familjeliv
  • Anonym (L)

Har du känt såhär innan barnet eller kom det först efter barnet? Har du inte märkt tidigare att han är tråkig? Undrar bara hur du kan lägga märke till det först nu.

Gör ni någonting för varandra? Överraskar ni varandra och myser till det i vardagen? Jag tänker att det kan ha blivit så att allt är rutin och ni hittar inte på något skoj tillsammans. Frågan är, vill du (och han) jobba på förhållandet och försöka få det bättre eller vill ni inte det? Om inte så är det bäst att göra slut.

Det är inte schysst att vara tillsammans med någon bara för att man inte vågar göra slut. Då är det ju inte äkta kärlek, låter det som.

Som sagt så får man välja mellan att antingen jobba på förhållandet eller göra slut.

• Anonym (Förståsigpåaren)

Hur har det gått? 

Svar på tråden Ångrar familjeliv