Betyg E i Engelska årskurs 6
MIn son har alltid haft enkelt för Engelska. Han har varit och är intresserad av gaming, youtube och filmer. Han ser bara på Amerikanska gamers och youtube kanaler. När han nu skulle få betyg på höst terminen fick han ett E.
Jag ifrågasätter detta till läraren och hon säger att han inte varit tillsträckligt delaktig i resonemang, samtaler osv på lektionerna.
Jag har vid flertal tillfällen frågat läraren om återkoppling hur han fungerar på lektionerna. Har fått återkopplingar som
"Jag tycker att han jobbar på bra och gör bra val gällande hans arbete".
"xxxx jobbade på bättre i skolarbetet än jag har sett tidigare, mer förberedd vilket gör det lättare att svara på frågor och vara delaktig". Han fick i feb 21 återkoppling om att vara mera delaktig på lektionerna. Efter detta har jag inte hört något, bara det som är citerat ovan(med andra ord positivt) Hade utvecklings samtal i sep ingenting nämndes om att han inte varit delaktig på lektionerna.
Vad göra ordna privat lärare?. Har hört om att få möte med läraren.
Känner att jag inte har något förtroende för henne, med tanke på att hon återkopplar 28/12 att han inte varit delaktig på lektionerna.
Har inte hört något om detta på 10 månader. På glosförhören har han presterat bra. De har inte haft några prov i Engelska.
Känner mig helt förtvivlad. I Biologi fick han ett C, han har aldrig haft prov in
i detta ämne. Kan inte tänka mig att han varit delaktig i klass rummet i sex och samlevnad. När jag frågade min som om ämnet Biologi, då frågade han vilket ämne det var(står i schemat NO).